۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۲۴۹۰۰
با پیام مراجع تقلید؛

کنگره بین المللی میقات الرضا در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنگره بین المللی میقات الرضا(ع) با پیام آیت جوادی آملی و نوری همدانی 18 اسفند در مشهد برگزار می شود .
حرم رضوي، امام رضا


میثم ظهوریان، دبیر برگزاری کنگره میقات الرضا(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اعلام این خبر افزود: 80 درصد از 12 میلیون زائر مشهد از طریق زمینی مشرف می شوند از سوی دیگر، با توجه به مجموع آسیب هایی که در مسیر جاده های منتهی به مشهدالرضا(ع) وجود دارد، وجود توقفگاه های بین راهی که نیازهای مختلف آنان را پاسخگو باشد ضروری به نظر می رسد.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح میقات الرضا، امکانات عمرانی و زیرساختی اقتصادی توسعه می‌یابد تا توقفگاه زائران به امامزاده‌ها هدایت شده و افزون بر نیازهای مادی، پاسخگوی نیازهای فرهنگی و معنوی آنها نیز باشد و با آمادگی قلبی برای زیارت وارد مشهد شوند همانطور که برای زیارت خانه خدا زائران در میقات حاضر می شوند.

دبیر کنگره میقات الرضا(ع) ادامه داد: این طرح، از طرح های مصوب کارگروه زیارت است که از سوی اداره کل اوقاف خراسان رضوی با همکاری استانداری این استان اجرا می شود.

وی همچنین قرائت پیام آیات جوادی آملی و نوری همدانی و سخنرانی دکتر ولایتی، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، علی زریق، مسوول اماکن متبرکه حزب الله لبنان، حجت الاسلام محمدی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و برخی از مسؤولان استانی را از برنامه های این کنگره عنوان کرد.

ظهوریان، رونمایی از تمبر میقات الرضا و توزیع سراسری ویژه نامه مطبوعاتی با همکاری روزنامه قدس را از برنامه های جنبی این همایش برشمرد و تصریح کرد: همچنین مستند میقات الرضا(ع) به کارگردانی محمدرضا زهتاب چیان و با کارشناسی حجت الاسلام نقویان و مجری گری ارسیا صنعتی که به معرفی بقاع متبرکه مسیر تشرف به مشهدالرضا(ع) می پردازد، از شبکه سراسری سیما پخش می شود.

وی یاداور شد: نخستین کنگره بین المللی میقات الرضا(ع) ساعت هشت و سی دقیقه 18 اسفندماه در محل تالار حکمت بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر برگزار خواهد شد./930/پ202/ع

ارسال نظرات