۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۰۸۷
امسال؛

بیش از 32 هزار نفر از برنامه‌های کانون مساجد گیلان بهره‌مند شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤل دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان گفت: امسال، بیش از 32 هزار گیلانی از برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی کانون مساجد استان بهره‌مند شدند.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
حجت‌الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: ترویج روحیه ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ قرآنی به‌عنوان اصول اصلی کار کانون‌های مساجد مورد توجه همه ما است.

وی افزود: امسال با نگاه جدی‌تر به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش به‌عنوان رأس برنامه‌ها و قرآن، اخلاق و احکام به‌عنوان فعالیت اصلی توجه شد که اشاعه و توسعه این فعالیت‌ها نیازمند تقویت است و بقیه فعالیت‌ها به‌عنوان وسیله برای رسیدن به این اهداف هستند.

حجت‌الاسلام پورابراهیم تصریح کرد: تاکنون تعداد 400 پایگاه با بیش از هزار و 200 کلاس در سطح استان با هدف جذب جوانان به مساجد و اشاعه فرهنگ دینی در اوقات فراغت برپا شده است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های رجب، شعبان و رمضان از نظر کمی و کیفی شاهد برنامه‌های متعددی در زمینه قرآنی در سطح استان بودیم، گفت: در این ایام می‌توان به 500 برنامه در دهه کرامت در سطح استان و برگزاری مسابقات مختلف در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی اشاره کرد.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان گفت: با برگزاری همایش‌های منطقه‌ای در سطح استان، فاصله دبیرخانه را با کانون‌ها به حداقل رساندیم و در سال 90 بیش از 32 هزار گیلانی از برنامه‌های کانون مساجد استان بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: ما موظفیم 60 درصد از کانون‌های جدید را در مناطق روستایی استان ایجاد کنیم که این امر تاکنون با تأسیس بیش از 300 کانون تحقق یافته است و همچنان نیازمند یاری ائمه جماعات و افرادی که در تأسیس کانون‌ها موثرند، هستیم.

وی با بیان این که با توجه به سخنان رهبر انقلاب و امام راحل، عمران مساجد در راس برنامه‌های کانون مساجد قرار دارد گفت: در تلاشیم روحیه خدامحوری و خودباوری در کانون‌ها بیش از پیش شکوفا شود./950/پ202/س
ارسال نظرات