۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۱۰۴
آیت الله نوری همدانی:

پیشرفت های نظام نشانه قدرت ایمانی ملت است/ اگر در برابر فشارها تسیلم می شدیم دانش هسته ای را از دست می دادیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، پافشاری مردم روی اصول و ایستادگی جانانه آنها در مقابل ابرقدرت ها و زورگویان جهانی را یکی از مهم ترین عوامل دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش هسته ای دانست و پیشرفت های نظام در عرصه های مختلف را نشات گرفته از قدرت ایمانی مردم ارزیابی کرد.
آيت الله نوري همداني 1/ آيت الله نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پنج شنبه شب در همایش تجلیل از شهدای علمی کشور که در سالن همایش های مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد، عزت مسلمانان را یک وظیفه اجتماعی دانست و تاکید کرد: همه وظیفه دارند فکر و عزم و اراده خود را در جهت تامین عظمت مسلمانان بکار گیرند.

این مرجع تقلید برای تبیین این مساله چند اصل بیان و تصریح کرد: مساله نخست در این عرصه موضوع علم و علم آموزی است و تمام مسلمانان و تربیت شدگان در آغوش اسلام باید در این وادی گام بردارند.

وی با بیان اینکه علوم از اسلام به غرب رفته است، گفت: در اسلام، علمی ارزش دارد که با جهان بینی الهی توأم باشد، علمای ما که در این مکتب تربیت شده اند در جهت خدمت به اسلام و مبارزه با ظلم و استکبار گام برداشته اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ایمان را دومین اصل برای عزت مسلمانان ذکر و با بیان اینکه علم باید توأم با ایمان باشد، تصریح کرد: ایمان چراغی است که در هر دلی روشن شد، انسان متحول می شود و همه چیز را زنده و بالنده می بیند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ایمان به انسان شجاعت و عظمت می دهد، گفت: قدرت ایمان بسیار بالاست، ما هر پیشرفتی در نظام داشته ایم نشانه قدرت ایمان ملت است، اگر حزب الله و مردم غزه در نبردی نابرابر توانستند افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را درهم بشکنند، این نشانه قدرت ایمان است.

وی نحوه حکومت را عامل دیگر عزت مسلمانان دانست و با اشاره به شیوه شکل گیری حکومت در دین مبین اسلام، ابراز داشت: طبق آیات قرآن بعد از انبیا باید اولیاء و اهل بیت حاکم بر سرنوشت جامعه باشند و در عصر غیبت نیز منصب ریاست حکومت اسلام باید به وجود ولی فقیه مزین باشد.

این مرجع تقلید جریان های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را منبعث از حکومت ها ارزیابی کرد و گفت: داشتن نظامی اسلامی مقتدر، یک اصل مهم و مورد تاکید اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان در هم شکننده هیمنه استکبار جهانی و بیدار کننده ملت های محروم و مظلوم جهان یاد و خاطرنشان کرد: امام راحل با همتی به وسعت کوه ها و دلی به وسعت دریاها، دنیا را تکان داد و مردم را بیدار کرد و خوشبختانه امروز این نظام، استکبار را قلع و قمع کرده و موج های بیداری که در کشورهای مختلف ایجاد شده به برکت انقلاب اسلامی و حرکت امام راحل است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: بعد از ارتحال حضرت امام نیز این منصب به وجود شخصیتی ارزشمند همچون حضرت آیت الله خامنه ای مزین است و ایشان به خوبی نظام را مدیریت کرده اند.

عربستان و بحرین به اختلاف در بین مسلمانان دامن می زنند

وی اتحاد را از دیگر عوامل عزت مسلمانان ذکر کرد و با اشاره به آیات و روایاتی در این خصوص، گفت: محور وحدت امت اسلام باید اهل بیت عصمت و طهارت باشد و اساسی ترین ضربه ای که به مسلمانان زده اند از راه اختلاف افکنی بوده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عربستان و بحرین به اختلاف افکنی بین امت اسلام دامن می زنند، افزود: دشمنان همواره از این حربه استفاده کرده و خواستند امت اسلام را متفرق کنند از این رو همه باید هوشیار باشند و وحدت خود را حفظ کنند چراکه اختلاف موجب شکست و انحطاط می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی پرهیز از برخوردهای انفعالی را از دیگر عوامل عزت مسلمانان دانست و با تحسین پیشرفت ها و دستاوردهای نظام در عرصه های مختلف به ویژه عرصه هسته ای، گفت: دانشمندان جوان ما در این عرصه با تفکر و روحیه انقلابی و عشق و علاقه بی نظیر، کشور را در این عرصه به دستاوردهای بسیار خوبی رسانده اند.

این مرجع تقلید با اشاره به فشارهای ابرقدرت های جهانی به منظور دست برداشتن جمهوری اسلامی ایران از فناوری صلح آمیز هسته ای، تاکید کرد: اگر ما در برابر فشارهای خارجی در این عرصه تسلیم می شدیم دست ما از این نعمت کوتاه می شد و ذلیل می شدیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، روحیه جهادی و شهادت را از دیگر عوامل عزت مسلمانان دانست و تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی در سایه روحیه ایمانی، جهادی و شهادت طلبی که داشته اند به دستاوردهای بسیاری دست یافته است و کشوری که با رنگ خون بپا شده پایدار و ماندگار است.

وی با بیان اینکه خون شهدا باعث استحکام، عزت و صلابت نظام شده است، تاکید کرد: ملت ما در هر عرصه ای شهدای بسیاری را تقدیم کرده و حوزویان نیز در مقایسه با سایر اقشار و اصناف بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هسته ای کشور، تاکید کرد: این عزیزان مجسمه ایمان و تقوا بوده اند و ما از زحمات این عزیزان تشکر می کنیم و به بازماندگان شان تسلیت و تبریک می گوییم و از خداوند تبارک و تعالی برای آنها صبر و اجر مسالت می کنیم.

وی با بیان اینکه دنیا بداند انقلاب اسلامی مستحکم است و عاشقان جهاد و شهادت در این کشور بسیارند، گفت: ما این انقلاب را نشات گرفته از عاشورا و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) می دانیم و امیدواریم همه ما بتوانیم در راستای عزت و سربلندی نظام بیش از پیش تلاش کنیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات