۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۱۱۵
مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی اعلام کرد؛

عضویت بیش از 70 استاد سطح عالی حوزه در انجمن اصول فقه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی با اعلام حضور بیش از 70 نفر از اساتید سطوح عالی حوزه در انجمن علمی اصول فقه گفت: این استقبال ویژگی برجسته و ممتاز این انجمن است.
مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهاجرنیا مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی، عصر هجدهم اسفند در نخستین مجمع عمومی انجمن علمی اصول فقه به توصیف وضعیت انجمن علمی اصول فقه پرداخت و گفت: بیش از 70نفر از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه برای عضویت در این انجمن اعلام آمادگی کرده اند که به همین خاطر ویژگی برجسته ای این انجمن نسبت به سایر انجمن ها دارد.

وی با اشاره به دعوت از اساتید حوزه علمیه برای عضویت در هیأت موسس این انجمن گفت: از آیات مومن، شاهرودی، مددی، خرازی، محقق داماد و سایر بزرگان حوزه علمیه دعوت به عمل آمده است که برخی از آنها اعلام آمادگی کرده اند.

مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی با اشاره به تفاوت انجمن علمی با آموزشگاه و پژوهشگاه اظهار داشت: کار انجمن ها با هیچ یک از مراکز علمی موازی نیست؛ تولید دانش دینی، تعمیق و توسعه دانش دینی، ایجاد اشتغال تخصصی برای محققان و ایجاد ارتباط بین آنها، رشد روش مند حوزه، از اهداف و فعالیت های مهم انجن های علمی است.

حجت الاسلام مهاجرنیا سازماندهی انجمن را آموزشی، پژوهشی، راهبردی دانست و گفت: این انجمن ها علاوه بر اینکه زمینه را برای نظریه پردازی دیگران فراهم می آورد خودشان نیز وظیفه نظریه پردازی دارند.

وی با اشاره به اصرار مقام معظم رهبری در مورد تحول حوزه تصریح کرد: از برکات آغاز این راه تشکیل همین انجمن های علمی است؛ ما توانسته ایم وضعیت بیش از 2500 محقق و مدرس و نویسنده را در این انجمن ها سامان دهی کنیم.

مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی ضمن گلایه از روند طولانی اخذ مجوز برای تشکیل یک انجمن علمی گفت: در طول این مدت که انجمن ها آغاز به کارکرده اند همگی قانون مند شده اند و چشم انداز 20ساله برای هرکدام تعریف شده است که باید طبق آن عمل کنند./928/پ202/س
ارسال نظرات