۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۲۵۱۳۲
آیت الله شبستری:

حرف اول و آخر ملت ایران دستیابی به فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به تغییر مواضع غرب و آمریکا در قبال ایران گفت: اصرار کشورهای اروپایی برای مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی به یقین نتیجه حضور گسترده مردم ایران در انتخابات 12 اسفند بود.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به نتایج و اثرات حضور پرشور و گسترده مردم ایران در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت با این حضور حماسی نشان دادند که هیچگاه از مواضع اصولی خود کوتاه نخواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران به دولت های معاند و کینه توز هشدار دادند که ذره ای از حق خود در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای کوتاه نیامده و اجازه دخالت بیگانگان در این رابطه و جلوگیری از این فعالیت ها را به احدی نخواهند داد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تغییر مواضع کشورهای 1+5 به ویژه آمریکا و اوباما در قبال ایران گفت: اصرار کشورهای اروپایی برای مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی و ناپخته دانستن حمله به ایران، به طور قطع نتیجه حضور گسترده و مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات 12 اسفند وراهپیمایی 22 بهمن است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که حرف اول و آخر ملت ایران فعالیت کامل و بدون چون و چرای فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است، گفت: امروز ابزار جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحریم‌های اقتصادی و قطعنامه‌ها، بستن شیرهای نفت به روی دولت‌های معاند غربی است.

وی ادامه داد: هرگز ملت از حق مسلم خود چشم‌پوشی نمی‌کند، چنان که پیام حضور قاطع و چشم گیر آحاد مردم در انتخابات 12 اسفند ماه و همچنین راهپیمایی 22 بهمن نمونه ای آشکار و واضح از دلبستگی امت به نظام اسلامی بوده است.

آیت الله شبستری ایستادگی در برابر هرگونه تهدید و تحریم های سیاسی و اقتصادی را از آشکارترین پیام های حضور ملت در انتخابات دانست و اظهار داشت: مردم با این حضور خود ثابت کردند که هر قدر فشارهای خارجی به ایران اسامی بیشتر شود، به همان اندازه عشق و علاقه مردم به کشور افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با وجود این که از ماه ها قبل رسانه های بیگانه و ضد انقلاب تلاش های فراوانی را برای کاهش میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات انجام دادند، اما مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی برخلاف این جوسازی ها عمل و بار دیگر ثابت کردند که دشمنان داخلی و خارجی درک درستی از انقلاب و مردم ایران ندارند.

امام جمعه تبریز با تقدیر از حضور حماسی، پررونق و آگاهانه مردم ایران به خصوص مردم آذربایجان و تبریز در انتخابات 12 اسفند اظهار کرد: این حضور اعلام وفاداری و ابراز عشق و علاقه امت به مقام شامخ ولایت فقیه، ادامه راه تعهد شده با رهبر معظم انقلاب و تاکید بر تلاش و کوشش فراوان مسؤولان اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

وی با تاکید بر اینکه امروز نوبت مسؤولان و نمایندگان برای پاسخ به حماسه ملت ایران است، تصریح کرد: دست اندرکاران امور کشور با توجه به مطالبات مردم تقدیر عملی از مردم کنند، در حقیقت مسؤولان باید عملاً به حضور مردم در صحنه احترام گذاشته و قدر این ملت وفادار و حاضر در صحنه را بدانند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به مشارکت 64 درصدی مردم ایران در انتخابات مجلس نهم گفت: مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم بار دیگر نشان داد ضد انقلاب خارج‌نشین همچنان از مردم ایران درک درستی ندارد و تحریم انتخابات را که از شش ماه پیش با تمام قوا استارت زده بودند نتیجه معکوس داد.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجلاس اخیر خبرگان رهبری افزود: در این اجلاس رئیس مجلس، دادستان کل کشور و ولایتی به سخنرانی پرداخته و به سؤالات مطروحه اعضای مجلس خبرگان رهبری پاسخ دادند./935/پ201/س
ارسال نظرات