۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۵۴۰۷
سرپرست حجاج ایرانی:

نباید رفتار تنش و التهاب در فضای جامعه حاکم شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حجاج ایرانی، توجه بیش از پیش به مسائل اقتصادی و اشتغال جوانان را خواستار شد و تصریح کرد: نباید اجازه داد مسائل فرعی، اساسی ترین نیازهای کشور را تحت الشعاع قرار دهد.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسكر


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در جلسه هفنگی کارمندان و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج زیارت، ضمن تبریک حلول سال نو، ابراز امیدواری کرد که سال جدید، سالی توام با پیروزی و سربلندی برای ملت ایران باشد.

وی جشن نوروز را یک عید ملی دانست که ریشه در تاریخ ایران دارد و افزود: ایرانی های باستان دو جشن مهم به نام های نوروز و مهرگان داشتند و نوروز به صورت چرخشی هر بار در فصل و ایام متفاوتی از سال برگزار می شد. اما در زمان ملک شاه سلجوقی و به وسیله دنشمندنی همچون حکیم عمرخیام نیشابوری، زمان دقیقی را برای جشن های نوروز و مهرگان تعیین کردندوروزاول فروردین، نوروز نامگذاری شد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی،حفظ سنت های حسنه اقوام مختلف را هنر دین مبین اسلام دانست و افزود: اسلام به هر سرزمینی وارد شد، سنت ها و رسوم خوب آن را حفظ کرد چنان که دوری از قتل و خونریزی در ماههای حرام را که یکی از سنت های دوران اعراب جاهلی بود پس از ظهور اسلام باقی ماند.

وی عید نوروز را داری یک سلسله آداب و رسوم پسندیده دانست که بسیار مورد تاکید اسلام است و در این زمینه اظهار داشت: یکی از آیین های نوروزی این است که مردم قبل از رسیدن بهار و فروردین به تمیزی و نظافت خانه و کاشانه خود می پردازند. اسلام نیز بر نظافت و پاکیزگی تاکید بسیاری دارد.

سرپرست حجاج ایرانی صله رحم و دید و بازدید مردم در ایام نوروز را یکی دیگر از سنت های پسندیده نوروز دانست و افزود: یکی از عناوین مهم مسائل اخلاقی اسلام، ارتباطات اجتماعی و صله رحم است که در قرآن و روایات بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، هدیه دادن را یکی دیگر از رسوم حسنه عید نوروز دانست در این زمینه گفت: در روایت امده است "به یکدیگرهدیه دهید زیرا این امر باعث نزدیکی شما به هم می شود و محبت را در میان شما نهادینه می کند و دوستی هایتان را تحکیم می بخشید.

وی سیر و سیاحت را یکی دیگر از رسوم خوب نوروز دانست و اظهار داشت: سیر و سیاحت یکی از مسائلی است که همواره مورد تاکید اسلام قرار داشته که دو بعد برای آن وجود دارد،یکی از بعد عبرت آموزی و کسب تجربه و دیگری رفع خستگی و استراحت است که در آیات و روایات به هر دوی آنها توجه شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: بر اساس روایات هر روزی که معصیت خدا صورت نگیرد آن روز عید است.

وی فضای سیاسی کشور را بعد از انتخابات پرشور 12 اسفند، خوب توصیف کرد و افزود: نباید اجازه داد که فضای کشور در آستانه سال نو مشوش شود. مسائلی که این روزها در مجلس مطرح می شود لازم است دوستانه حل و فصل شود و دست اندرکاران امر اجازه ندهند که خدای ناکرده فضای جامعه رفتار تنش و التهاب شود و دشمنان از آن سوء استفاده کنند.

سرپرست حجاج ایرانی توجه بیش از پیش به مسائل اقتصادی و اشتغال جوانان را خواستار شدوتصریح کرد: همه باید تلاش کنند تا سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیردو نباید اجازه داد مسائل فرعی،اساسی ترین نیازهای کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

وی بر مساله گفتگو و تعامل میان مسئولان، افراد و گروههای مختلف کشور تاکید کردوافزود: نظر اسلام این است اگر انتقادی نسبت به مساله ای وجود دارد مطرح شود؛ ولی انتقاد باید سازنده بوده و جنبه انتقام گیری نداشته باشد. /916/د102/ع

ارسال نظرات