۰۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۶۵۴
آیت الله آل هاشم:

حمایت از تولید داخلی نیازمند تغییر نگرش نسبت به مصرف کالاهای خارجی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز حمایت از تولید داخلی و کار را نیازمند تغییر نگرش مردم نسبت به مصرف کالاهای خارجی دانست.
آيت الله آل هاشم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: سال جهاد اقتصادی اقدامات ارزشمندی در جهت رونق صنعتی و اقتصادی کشور صورت گرفت اما هنوز وضعیت موجود رضایت مردم را جلب نکرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در سال گذشته علیرغم موفقیت، با کاستی هایی نیز همراه بوده است، خاطر نشان کرد: تورم و گرانی در برخی اقلام ضروری مردم در بازار، نگرانی هایی را به وجود آورد که دولت بایستی با کنترل قیمت ها اجازه ندهد عده ای فرصت طلب و سودجو کام شیرین مردم از هدفمندی یارانه را تلخ کنند.

آیت الله آل هاشم نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را ادامه حرکت جهادی سال گذشته دانست و تصریح کرد: نباید توصیه مهم رهبری تنها در حد شعار در تابلوها نوشته شود، همه آحاد جامعه در تحقق توصیه های رهبری وظیفه دارند.

وی حمایت از تولید داخلی و کار را نیازمند تغییر نگرش مردم نسبت به مصرف کالاهای خارجی دانست و گفت: دولت نیز باید از واردات بی رویه برخی کالاها جلوگیری کند، اگر کالایی در کشور تولید می شود، نیازی نیست که مجوز واردات آن صادر شود.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با مرور حوادث و رویدادهای مهم داخلی و خارجی سال گذشته اظهار داشت: حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی سال 90 بار دیگر توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه مردم تبریز همچون گذشته در مرحله دوم انتخابات حضوری فعال و پرشور خواهند داشت، افزود: اهمیت حضور در مرحله دوم انتخابات مجلس کمتر از دور اول آن نیست، چرا که سه نفر از شش نماینده حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر بایستی در دور دوم انتخابات برگزیده شوند.

امام جمعه موقت تبریز در پایان با اشاره به فرا رسیدن سالروز عملیات فتح المبین اشاره کرد و گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس سرشار از صحنه های ایثار و شهامت و شجاعت رزمندگانی است که بدون هیچ ادعایی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور دست اجانب بیفتد./935/پ201/ج

ارسال نظرات