۱۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۰۳۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش زائران حج عمره و تحریر آیات بهار در تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی آقایی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: همایش آموزشی و توجیهی سفر زیارتی عمره در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد که طی آن چهار هزار و 500 زایر خانه خدا با آداب و مناسک عمره مفرده آشنا شدند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: این تعداد زایر از 20 فروردین ماه جاری تا 22 اردیبهشت ماه امسال از فرودگاه تبریز به جده و یا مدینه اعزام می شوند.

وی افزود: هر ساله به تناسب نیاز زایران این همایش برگزار می شود تا زایران خانه خدا بیشتر با فلسفه حج آشنا شوند و فرصت زیارت را غنیمت شمارند.

آقایی اظهار کرد: توجیه زایران در بهره مندی هرچه بیشتر از معنویات سفر به مکه و مدینه بسیار موثر است و آنان را در به جای آوردن درست و کامل اعمال یاری می کند.

آیات بهار در تبریز تحریر می‌شود

محمد دادی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تحریر آیات قرآنی مرتبط با بهار در تبریز خبر داد و اظهار داشت: در این آیین اعضا و اساتید انجمن خوشنویسان تبریز با شیوه‌های نستعلیق، شکسته، ثلث و نسخ آیاتی از قرآن کریم را که مرتبط با بهار و رستاخیز طبیعت است، تحریر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آیین تحریر آیات قرآنی گواهی فوق ممتاز چند تن از اساتید انجمن خوشنویسان اعطا می‌شود، افزود: این هنر متعالی با روح و جان و طبع لطیف و هنرپرور ایرانیان درآمیخته و به دلیل برقراری ارتباط بصری موثر، در نهادینه کردن اندیشه و مفاهیم متعالی اسلامی نقش مهمی دارد.

برنامه یاد شده توسط انجمن خوشنویسان بیست و چهارم فروردین ماه جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفتنی است، در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در تبریز برگزار می شود

چهارمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) همزمان با هفته جوان به منظور شناسایی و تجلیل از جوانان نمونه و برتر در سطح استان و در سطح ملی برگزار می شود.

سید محمد شروین اسبقیان، مدیر کل ورزش و جوانان یکی از اولیت های اصلی سال 91 در حوزه جوانان را برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) دانست و با اشاره به اینکه این آئین نامه جشنواره فوق از سوی وزارتخانه تهیه و ارسال شده و اداره کل ورزش و جوانان با رصد و شناسایی جوانان توانمند در سطح استان جشنواره حضرت علی اکبر (ع) را برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به زمینه سازی برای بروز ایمان، ارزش های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان و هم چنین تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان و الگوسازی مناسب برای سایر جوانان را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) ذکر کرد.

گفتنی است، جشنواره حضرت علی اکبر (ع) به منظور طرح الگوهای هویت آفرین و فراهم نمودن و شناساندن زمینه های رشد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علکی جوانان ایرانی هر ساله همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و هفته جوان برگزار می شود.

حقیقت حضرت فاطمه(س) لیله القدر عرفاست

همزمان با آغاز ایام فاطمیه، مراسم گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه (س)در آستان مقدس امامزادگان عون بن علی و زید بن علی برگزار شد.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) از آن بانوی مکرم اسلام به عنوان اسوه عالم خلقت یاد کرد و گفت: لحظه لحظه زندگی ایشان برای تمامی بشریت درسی آموزنده و ماندگار است.

وی با بیان اینکه حقیقت حضرت فاطمه (س) لیله القدر عرفاست، ایشان را مظهر تجلی و آینه تمام نمای احدیت دانست و با اشاره به نحوه زندگی دخت رسول الله با حضرت علی (ع) ولایت پذیری ایشان را الگویی برای مسلمانان و خصوصاً شیعیان معرفی کرد./935/د101/س

ارسال نظرات