۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۲۱۸
معاون سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی عنوان کرد؛

توریسم مذهبی اولویت صنعت گردشگری آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، از برگزاری جشنواره ویژه اقوام و مذاهب در راستای شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری و توریسم مذهبی استان در سال جاری خبر داد.
مسجد جامع اروميه مسجد جامع اروميه
حسین امامی، معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: استان ما از نظر تعدد مذاهب و اقوام و ادیان از استان‌های شاخص و برجسته در سطح کشور است.

وی با بیان این که هر جا که مباحث مربوط به گردشگری مذهبی و فرهنگی در میان باشد استان آذربایجان غربی از اولویت‌های اصلی پرداختن به این موضوع است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر در راستای توسعه توریسم و گردشگری مذهبی با هدف شناساندن و معرفی ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی مرتبط با عقاید و پیوندهای دینی اعتبارات قابل قبولی از اعتبارات ملی و استانی به این مبحث تخصیص یافته است.

این مسؤول در ادامه اظهار کرد: استان آذربایجان غربی از نظر آیین‌ها و مراسم ملی و مذهبی، تعدد مساجد تاریخی و قدیمی و همچنین کلیسا بسیار غنی و پربار است.

امامی همچنین یادآور شد: تورگردانی مذهبی از تورهایی است که از سوی مسافران و گردشگران خارجی و داخلی در استان مورد استقبال چشمگیر قرار می‌گیرد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: در خلال برگزاری جشنواره اقوام، مذاهب و گفت‌وگوی تمدن‌ها که در سال‌های گذشته در استان برگزار شد، استان آذربایجان غربی میزبان بیش از 21 سفیر کشورهای اروپایی و کشورهای شرق آسیا بود و این حضور فرصت مناسبی برای احیا و معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی که شاخه مهمی از گردشگری فرهنگی است را در استان ایجاد کرد.

امامی در پایان با بیان این که جشنواره اقوام و مذاهب نیمه اول سال جاری به میزبانی ارومیه در آذربایجان غربی برگزار می‌شود، اضافه کرد: معرفی شاخصه‌های فرهنگی و تاریخی و احیای توریسم مذهبی به‌عنوان حلقه مفقوده صنعت گردشگری استان از اهداف برگزاری این جشنواره است./936/پ202/س

ارسال نظرات