۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۳۸۴
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم:

حضرت زهرا شب قدر امت است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: حضرت زهرا(س) شب قدر امت است و اگر به آن توجه کنیم مسیر ما برای رسیدن به معرفت الهی کوتاه می‌شود.
حجت الاسلام سيدمهدي ميرباقري، رييس فرهنگستان علوم اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی در دومین نشست همایش حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه حیات طیبه که پیش از ظهر امروز در حسینه موسسه آموزش عالی بنت الهدی قم برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات راه رسیدن به باطن شب قدر و حقیقت الهی را شناخت و پیروی از معصومان(ع) دانست.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه شب قدر مانند قرآن دارای ساحت‌های مختلفی است خاطرنشان کرد: یک ساحت قرآن در اختیار ما قرار دارد که رشته انصال بین بندگان و خدا است از این رو به همان اندازه مراتب اولیا به میزان راه‌یابی آنها به قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری به بیان ویژگی‌های مشترک شب قدر با قرآن اشاره کرد و ابراز داشت: قرآن یک حقیقت زنده و دارای بالاترین مراتب حیات و شفاعت است و شب قدر نیز دارای همین ساحت‌ها و خصوصیات است.

وی در ادامه با اشاره به روایات، مقامات شب قدر را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های شب قدر بهره بردن بندگان از این شب با عظمت برای رسیدن به معرفت الهی در کوتاه‌ترین مسیر و زمان است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: خدا برای امام معصوم(ع) و رهبر جامعه اسلامی شب قدر را قرار داده تا توطئه دشمنان و راه‌های انحرافی که آنها برای امت اسلامی برنامه ریزی کرده‌اند را خنثی کند و این شب قدر بهتر از همه فرصت‌هایی است که برای دشمنان قرار داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری اظهار داشت: رسول اکرم(ص) فرمودند «در شب قدر همه حقایق هستی تا قیامت مقدر می‌شود و از جمله آن حقایق ولایت ائمه اطهار(ع) و شب تنزل ولایت معصوم(ع) است.»

حضرت زهرا(س) شب قدر عالم است

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) شب قدر عالم هستند، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) ظرفی است که همه تقدیرات موجودات و حتی ولایت اولیاء در وی واقع می‌شود. از جمله ویژگی‌های حضرت زهرا(س) در قرآن، مشکوة است و همه هدایت‌های الهی در ایشان تجسم پیدا می‌کند و حضرت به مانند چراغی نشان دهنده راه حق و حقیقت هستند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) سرچشمه هدایت همه موجودات و عوالم هستی است ابراز داشت: این شخصیت بزرگ شب قدر ما است و اگر به آن توجه کنیم مسیر ما برای رسیدن به معرفت الهی کوتاه می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که حضرت زهرا(س) با خدا عهد بسته که به واسطه بلای خود مردم را به هدایت الهی برساند، عنوان کرد: ایشان با فداکاری موانع هدایت را که شیاطین جن و انس بر پا کرده تا جلوی عبودیت و بندگی مردم را بگیرند، از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) موانعی که اولیای طاغوت در برابر بندگان در مسیر عبودیت و بندگی پرودگار قرار داده‌اند و مردم را به ظلمت فرا می‌خوانند را با انوار الهی که از ایشان ساتع می‌شود از بین می‌برند./927/پ202/ع

ارسال نظرات