۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۷۸۶
حزب الله لبنان:

آمریکا با پاشیدن بذر مرگ در عراق به دنبال تلافی شکست خویش است/وحشی گری سیاست یگانه آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان انفجارهای تروریستی اخیر عراق و بی حرمتی سربازان آمریکایی به شهدای افغان را محکوم کرد و وحشی گری را سیاست یگانه آمریکا بر مبنای خودکامگی و هتک حرمت مقدسات دانست.
حزب الله لبنانبه گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، با صدور بیانیه ای در واکنش به انفجارهای تروریستی اخیر در عراق که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن از مردم این کشور شد، تاکید کرد: دست تروریسم باری دیگر به سوی مردم عراق دراز شد تا در راستای خواست آمریکا خیایان های این کشور را پر از شهید و مجروح سازد.

در این بیانیه با اشاره به تلاش آمریکا برای پاشیدن بذر مرگ و ویرانی در عراق به تلافی شکست تلخی که در برابر ملت این کشور متحمل شد و با خواری و ذلت نیروهای خود را از خاک عراق خارج کرد، تاکید شده است: هدف از این جنایت های روزافزون همزمان با تحولات سیاسی عراق، مانع تراشی بر سر راه سازندگی دولت این کشور و بازداشتن ملت عراق از بهره برداری از ثروت ها و منابع طبیعی خویش است.

حزب الله لبنان ملت عراق را به ناکام ساختن امیدهای دشمنان از راه حفظ وحدت و همبستگی خویش و غالب آمدن بر هرگونه فتنه انگیزی و آشوب افکنی فراخواند و این جنایت های وحشیانه که برخاسته از وحشی گری عاملان آن است را به شدت محکوم کرد.

این بیانیه در پایان برای بازماندگان شهدای این حادثه تروریستی صبر و اجر و برای مجروحان از خداوند متعال خواستار شفای عاجل شد.

حزب الله لبنان همچنین در بیانیه ای دیگر، اقدام های ضد اخلاقی و اهانت آمیز سربازان آمریکایی نسبت به اجساد شهدای افعان را که یکی از روزنامه های آمریکا اقدام به انتشار آنها کرده است به شدت محکوم کرد و این بی احترامی را نشانگر میزان بی توجهی دولت و نیروهای نظامی به حرمت و کرامت انسانی دانست.

در این بیانیه آمده: وحشی گری آمریکا در عراق و افغانستان و نیز در فلسطین از رهگذر رژیم صهیونیستی سیاستی یگانه بر مبنای سلطه جویی و خودکامگی و هتک حرمت کتاب های آسمانی و حرمت حیات انسانی است و این اقدام سرشت نژادپرست دولت آمریکا علیه ملت های دیگر در جهان به ویژه ملت های مسلمان را برملا ساخت./981/ب903/ک
ارسال نظرات