۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۹۰۰
انتشارات فرهنگ اهل بیت منتشر کرد؛

درس‌های حضرت زهرا برای خانواده‌های جوان

خبرگزاری رسا ـ کتاب درس‌های حضرت زهرا(س) برای خانواده‌های جوان با نگاهی نوین به شیوه و منش زندگانی دخت نبی مکرم اسلام (ص) از سوی انتشارات فرهنگ اهل بیت(ع) منتشر شد.
درس هاي حضرت زهرا (س)


به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «درس های حضرت زهرا(س) برای خانواده های جوان» همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) از سوی انتشارات فرهنگ اهل بیت(ع) منتشر شد. این کتاب با نگاهی نوین به شیوه و منش زندگانی حضرت فاطمه (س) می پردازد.

عبد الکریم پاک نیا تبریزی از اساتید حوزه علمیه و نویسنده این کتاب در این باره اظهار داشت : این کتاب برای الگو برداری خانواده های جوان و تازه بنیان تالیف شده و بر این اساس، با رویکردی اخلاقی و ساده و روان، زندگانی حضرت زهرا(س) را مورد واکاوی قرار داده است.

وی با بیان این که کتاب 9 فصل مختلف را در بر می‌گیرد، افزود: در فصل نخست این کتاب، زندگانی حضرت زهرا(س) را با دیدگاهی امروزی مورد بررسی قرار دادم و راهکارهایی را نیز برای زندگی جوانان بیان کردام.

پاک نیا تبریزی ادامه داد: فصل دوم این کتاب به شخصیت معنوی آن حضرت با توجه به اعتقادات شیعیان و فصل سوم با عنوان «مهربان ترین بانوی عالم» به جایگاه مادر و زن در عصر کنونی پرداخته است. در این فصل راه های رسیدن به موفقیت در زمان حاضر بر مبنای زندگی آن حضرت ارایه شده است.

این نویسنده حوزه دین درباره فصل چهارم کتاب «درس های حضرت زهرا(س) برای خانواده های جوان» اظهار داشت: این فصل از منظر بانویی مبلغ به زندگانی حضرت فاطمه(س) پرداخته است و راهکار هایی را هم برای پرداختن به موضوع امر به معروف توسط زن امروزی ارایه کرده است. این فصل همچنین توضیح می دهد که چگونه افراد می توانند ایده ها و عقاید اسلامی خود را ترویج کنند.

وی در توضیح فصل پنجم این کتاب گفت: کوشیده‌ام چگونگی حضور زن در خانه، اجتماع و نحوه پاسداری از ارزش ها توسط بانوان را با نگاهی به زندگانی حضرت زهرا(س) در این فصل توضیح دهم.

پاک نیا تبریزی فصل ششم این نوشتار را مهمترین فصل این اثر دانست و در این باره بیان داشت: در این فصل با توجه به سوره کوثر توصیه هایی را به فرزندان حضرت زهرا (سادات) ارایه شده است. با توجه به این که بیش از 40 میلیون از فرزندان حضرت زهرا(س) در عصر کنونی زندگی می کنند، در این فصل با بیان این که تنها از فرزندان حضرت زهرا (س) بودن کفایت نمی کند، این نکته را یاد آور می شود که در واقع عمل به سیره آن حضرت می تواند امتیازی برای سادات باشد. در این فصل همچنین به نقش امامزادگان و چرایی آرامش مردم در کنار این بزرگواران و شیوه و منش زندگانی آنان نیز پرداخته شده است.

این نویسنده حوزه دین، سه فصل پایانی کتاب «درس های حضرت زهرا(س) برای خانواده های جوان» را شامل متن خطبه حضرت زهرا(س)، شرحی بر خطبه فدکیه و مصائب حضرت زهرا(س) دانست و گفت: در این کتاب کوشیده ام از 85 منبع دست اول تاریخی و دینی بهره بگیرم و در این بین، منابع معتبر شیعه و سنی را مورد بررسی قرار داده ام.

پاک نیا تبریزی درباره آثار در دست انتشارش گفت: اکنون کتاب «پاسخ به 40 پرسش جوانان» را در دست انتشار دارم که این کتاب به پرسش های جوانان در حوزه های مختلف اعتقادی، اخلاقی و دینی در 256 صفحه و با بهره گیری از 60 منبع معتبر پرداخته است.

وی از کتاب «همسرم تو را دوست دارم» به عنوان اثر دیگر در دست انتشارش یاد کرد و گفت: این کتاب در 14 فصل به حقوق متقابل همسران نسبت به یکدیگر می پردازد و در امتداد کتاب دیگری که در جشنواره خانواده سال 1386 به عنوان اثر برگزیده معرفی شده بود، با نام «پدر، مادر؛ شما را دوست دارم» منتشر شد.

چاپ دوم کتاب «درس های حضرت زهرا(س) برای خانواده های جوان» را انتشارات فرهنگ اهل بیت ع ، در224 صفحه و به بهای 4000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این  کتاب با انتشارات فرهنگ اهل بیت (ع) در قم به شماره های 02516709275 - 09125515977 تماس بگیرند. /916/د102/ع

ارسال نظرات