۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۲۴۱
به همت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان؛

ترجمه جلد آخر کتاب تفسیر کاشف به چاپ رسید

خبرگزاری رسا - جلد هشتم ترجمه کتاب تفسیر کاشف نوشته علامه محمدجواد مغنیه با ترجمه موسی دانش پژوهشگر گروه علوم قرآنی به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تهیه و از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
تفسير کاشف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلد هشتم ترجمه کتاب تفسیر کاشف (سوره‌های نبأ تا ناس) نوشته علامه محمدجواد مغنیه با ترجمه موسی دانش پژوهشگر گروه علوم قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، به همت معاونت پژوهش این دفتر تهیه و از سوی بوستان کتاب به چاپ رسید.

قرآن کریم، منشور جاودانه آسمانی است که پاسخگوی نیازهای علمی، معنوی، فرهنگی و اخلاقی انسان همه عصرها و نسل‌هاست. بهره‌وری از معارف بلند قرآن از راه آشنایی با روش و سازوکار فهم و درک آن است که در اصطلاح «تفسیر» گفته می‌شود.

علامه نواندیش شیعی، مرحوم شیخ محمدجواد مغنیه از جمله کسانی بود که با آگاهی از زمان خویش و نیازهای آن، رویکردی هدایت‌جویانه و پرسش‌گرایانه به قرآن داشت و بدین‌سان تفسیر وی افزون بر آنچه در تفاسیر کهن از شرح واژه‌ها و ترکیب‌ها و... آمده است، در پی بهره‌جویی از پیام‌های قرآن برای حل مشکلات اجتماعی و سیاسی مسلمانان به‌ویژه نسل جوان است.

وی قرآن را کتاب دین، هدایت، اصلاح و قانون می‌داند و معتقد است نخستین هدف قرآن در صلح و امنیت زیستن بشر است تا در پرتو آن راه کرامت و سعادت را بپیماید. نظر به اهمیت و ارزش‌ این تفسیر، دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان، ترجمه آن را وجهه همت خویش گردانیده و تقدیم ره‌پویان ساحت قرآن کرده است.

هفت جلد از کتاب تفسیر کاشف علامه محمدجواد مغنیه پیش از این به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ترجمه و چاپ شده بود. جلد هشتم این کتاب نیز که ترجمه جزء آخر قرآن کریم از سوره نبأ تا ناس است به تازگی در 540 صفحه منتشر شده است. 206 صفحه اول این کتاب اختصاص به ترجمه تفسیر کاشف دارد و بخش دوم آن نیز به نام نمایه شامل اعلام، اصطلاحات، موضوعات و اشعار کل دوره تفسیر کاشف است.

گفتنی است این کتاب با موضوع تفسیر برای گروه مخاطب تخصصی طلاب، دانشجویان، پژوهشگران و اساتید حوزه و دانشگاه است و در نوبت چاپ اول با شمارگان 1200 نسخه و بهای 10000 تومان از سوی مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (بوستان کتاب) چاپ شده است./931/ن602/ق
ارسال نظرات