۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۳۴۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

روحانیان و فرهنگیان نقش بسزایی در تربیت آینده سازان کشور دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برای تاثیرگذاری در جهان اسلام نیازمند نسلی متعهد و کاردان هستیم، افزود: روحانیان و فرهنگیان نقش بسزایی در تربیت و تعالی آینده سازان کشور بر عهده دارند، در حقیقت نقش اصلی بر عهده معلمان و مبلغان است.
حجت الاسلام و المسلمين قرائتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور امروز در همایش فرهنگیان تبریز که در تالار علامه امینی مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: معلمان هیچگاه نباید اخلاص و جلب رضایت الهی در تدریس را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه معلمان پول بگیرند، اما نباید برای پول درس بدهند، خاطر نشان کرد: اگر عشق و علاقه برای معلمی نباشد، هوای نفسانی غللبه کرده و دیگر شاهد تربیت نسل پویا و سرزنده در جامعه نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه معلمی با هیچ شغلی قابل مقایسه نیست و جزء مقدس‎ترین شغل ها است، تصریح کرد: معلمان باید عامل به گفته های خود باشند، چراکه دانش آموزان از تمامی رفتارهای معلم خود الگوبرداری می کنند.

وی با بیان اینکه تمام رفتار و حرکات معلم اثر تربیتی دارد، افزود: معلمی هنر آدم سازی است و آدم خوب تا قیامت اثرش را حفظ می کند، بنابراین معلمان باید به تزکیه نفس توجه بیشتری داشته باشند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین در ادامه تصریح کرد: معلم رابطه‎ای بین قدیم و جدید است و اطلاعات قدیم را می گیرد و به نسل جدید انتقال می دهد، پس لازم است معلمان همیشه دانش و اطلاعات خود را به روز نگه داشته و در جهت ارتقاء آگاهی شان گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تاکید بر اینکه معلم نباید خود را به پول بفروشد، افزود: معلم در کلاس درس بایستی ضمن تواضع و فروتنی، خالصانه و بی تکلف تدریس کند، چراکه دانش آموزان همواره در کنار آموزش به صورت توام مسائل تربیتی را نیز ناخودآگاه فرا می گیرند.

وی پوشش مناسب و شاد معلمان را در یادگیری دانش آموزان مؤثر خواند و گفت: همیشه شاد سر کلاس حاضر شوید و همواره مطالعه را در راس برنامه هایتان قرار دهید، چرا که معلم نباید فارغ التحصیل شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برای تاثیرگذاری در جهان اسلام نیازمند نسلی متعهد، آگاه به زمان، خلاق، مبتکر و کاردان هستیم، افزود: روحانیان و فرهنگیان نقش بسزایی در تربیت و تعالی آینده سازان کشور بر عهده دارند، در حقیقت نقش اصلی بر عهده معلمان و مبلغان است./935/پ202/ب

ارسال نظرات