۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۸۵۷

ظرفیت پذیرش حوزه‎های علمیه آذربایجان‎غربی 300 نفر اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه گفت: ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه آذربایجان غربی برای سال تحصیلی جدید 300 نفر است.
آزمون ورودي


حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این آزمون روز جمعه، 22 اردیبهشت ماه جاری به صورت متمرکز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می شود.

وی با اشاره به ثبت نام افراد با مدارک سیکل و دیپلم، اظهار کرد: اگرچه سؤالات آزمون برای هر مقطع متفاوت خواهد بود اما آزمون همزمان و در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

حجت الاسلام مقدم، با بیان این‎که تا کنون 675 نفر متقاضی ورود به حوزه های علمیه هستند، خاطرنشان کرد: مهلت نام نویسی برای شرکت در آزمون، روز پنج شنبه است که احتمال افزایش تعداد داوطلبین وجود دارد.

وی ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه استان را سیصد نفر اعلام و خاطرنشان کرد: افرادی که مراحل ورود به مدارس علمیه را با موفقیت طی کنند، در یکی از هشت حوزه علیمه استان و در سطح یک مشغول فراگیری علوم دینی خواهند شد.

به گفته حجت الاسلام مقدم، قبولی در آزمون ورودی به منزله پذیرش در حوزه نیست و افراد باید از مراحل دیگر همچون مصاحبه و تحقیقات محلی نیز مورد تأیید قرار گیرند.

وی اعلام کرد: افراد پس از موفقیت در هر سه مرحله آزمون، مصاحبه و تحقیق در صورتی که در دوره اختبار و تثبیت نیز موفق باشند به صورت رسمی در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل می شوند.

گفتنی است، در حال حاضر 730 طلبه در هشت مدرسه علمیه استان آذربایجان غربی مشغول به تحصیل هستند./936/ت303/ب

ارسال نظرات