۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۹۴۱
نماینده مجلس لبنان:

ایران متولی مکتب مقاومت در دوران کنونی است

خبرگزاری رسا ـ رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت در مجلس لبنان با تاکید بر نیاز شدید لبنان به کمک های ایران، مخالفت برخی را برآمده از دیکته های غربی دانست.
محمد رعد رييس فراكسيون وفاداري به مقاومت مجلس لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد رعد، نماینده مجلس لبنان و رییس فراکسیون وفاداری به مقاومت، روز گذشته در مراسمی در جنوب لبنان، جنجال آفرینی بر سر سلاح حزب الله لبنان، تهاجم علیه سوریه و اعمال فشار ضد ایران را در چارچوب تلاش برای نابودی مقاومت ارزیابی کرد و گفت: ایران متولی مکتب مقاومت در دوران کنونی است، مکتبی که امام خمینی(ره) بنیان گذاشت و امام خامنه ای آن را دنبال می کند.

این نماینده مجلس لبنان با اشاره به پیشنهادهای سخاوتمندانه ایران برای حل مشکلات لبنان بدون هیچ گونه چشم داشتی، افزود: ملت لبنان که رژیم صهیونیستی را شکست داد و از عزت و کرامت خود و مسلمانان پاسداری کرد به شدت نیازمند این کمک ها در حوزه های انرژی، برق، آب و سدسازی است.

وی مخالفت برخی از گروه های لبنانی را با این پیشنهادات خاطرنشان ساخت و گفت: مخالفت آنها نه از سر آزادگی و بزرگی که از آن روست که آمریکا، جفری فیلتمن، (معاون وزیر امورخارجه آمریکا در امور خاورمیانه])را به لبنان فرستاده تا مانع پذیرش این کمک ها از سوی طرف لبنانی شود و خواستار جلوگیری از برقراری روابط مثبت با ایران به بهانه وارد شدن لبنان به دایره تحریم های بین المللی است.

رعد با تاکید بر اینکه هیچ قانون و توافق بین المللی ارتباط با ایران را منع نکرده است، افزود: این تصمیم، صرفا آمریکایی است کسانی که عزت ملی خود را زیر پا می گذارندو  از دیکته های بیگانگان پیروی می کنند خلاف مصلحت ملی می اندیشند./981/ب902/ک
ارسال نظرات