۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۰۰۶
آیت‌الله کعبی:

وحدت و تقریب مذاهب اسلامی راهبرد تغییرناپذیر جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون «جامعه و نظام» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وحدت را مهم ترین نیاز جامعه اسلامی در شرایط کنونی دانست و تاکید کرد: وحدت و تقریب مذاهب اسلامی استراتژی همیشگی و تغییرناپذیر جمهوری اسلامی ایران است.
آيت الله كعبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز سه شنبه در دیدار هیأت مذهبی و سیاسی از کشور مصر در سالن جلسات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین، با اشاره به تحولات اخیر در مصر تاکید کرد: ما از ارتباطات و تعاملات سیاسی، اجتماعی و دینی دو کشور استقبال می کنیم.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه وجوه اشتراک بین انقلاب اسلامی ایران و مصر زیاد است،‌ تمسک به هویت اسلامی و مقابله با آمریکا و صهیونیسم را از جمله این وجوه ذکر کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: ایستادگی مردم مصر در برابر رژیم صهیونیستی و همچنین تسخیر سفارت این رژیم در قاهره اقدامی ستودنی بود که انسان را به یاد تسخیر سفارت رژیم آمریکا در جمهوری اسلامی ایران می‌اندازد.

وی با بیان اینکه مصر باید ارتباطات خود را با رژیم صهیونیستی به صورت کامل قطع کند، نسبت به نقشه‌های استکبار جهانی و دشمنان مردم این کشور به منظور مصادره و انحراف انقلاب آنان هشدار داد و خواستار هوشیاری انقلابیون در این خصوص شد.

آیت‌الله کعبی حمایت از قدس و فلسطین را یکی از اصولی‌ترین سیاست‌های نظام مقدس اسلامی ذکر کرد و گفت:‌ ما افتخار می‌کنیم که در این سال‌ها همواره از فلسطین و قدس شریف دفاع کرده‌ایم و این مساله را از معتقدات اصلی خود می‌دانیم.

آیت الله کعبی امت اسلام را بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و همدلی دانست و با بیان اینکه وحدت بین امت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی استراتژی جمهوری اسلامی است، یادآورشد: این استراتژی جمهور اسلامی اختصاصی به زمان کنونی ندارد بلکه از زمان مرحوم حضرت آیت الله بروجردی ما این رویکرد را داشته ایم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین به سؤالات هیأت مصری درباره ساختارها و شرح وظایف نهادهای اساسی نظام اسلامی از جمله مجلس خبرگان رهبری‌، شورای نگهبان قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی پاسخ داد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات