۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۱۲۸۰۳۳
در دیدار اندیشمندان و فعالان سیاسی مصر مطرح شد؛

توصیه‌های آیت الله سبحانی به انقلابیون مصر

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی،‌ وحدت امت اسلام را خنثی کننده توطئه دشمنان دانست و با بیان توصیه‌‌هایی به انقلابیون منطقه، تاکید کرد: مسلمانان بپا خاسته باید مراقب باشند تا انقلاب‌شان از سوی استکبار مصادره و منحرف نشود.
آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، شامگاه سه شنبه در دیدار هیأت سیاسی و مذهبی و نمایندگان احزاب مصر، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، وحدت کشورهای اسلامی را خنثی کننده توطئه دشمنان عنوان کرد و ابراز داشت: کشورهای اسلامی مراقب باشند انقلاب‌‌هایی را که با خون هزاران شهید به دست آورده‌اند به سادگی از دست ندهند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه کشورهای غربی به دنبال مصادره انقلاب‌های منطقه هستند، اظهار داشت: نجات کشورهای اسلامی در گرو توجه به اتحاد میان مردم و مسؤولان است.

این مرجع تقلید که به زبان عربی سخنان خود را ایراد می کرد، ادامه داد: دشمنان و بیگانگان سعی می‌کنند کرسی‌های مجلس و مناصب‌ دولتی را به نفع خود مصادره کنند،‌ از این رو مردم باید با هوشیاری و اتحاد سدی مقاوم در برابر نیرگ دشمنان ایجاد کنند.

وی انقلاب و مقاومت مردم مصر را برگرفته از اسلام توصیف کرد و خطاب به هیأت سیاسی و مذهبی مصر گفت: توجه داشته باشید که قانون اساسی شما بر اساس آیات قرآن و اسلام حقیقی بنا شود و بر اساس تفکر رژیم‌های گذشته پایه‌ریزی نشود.

این مرجع تقلید در ادامه به بیان خاطراتی از سفر خود به مصر و دیدار با علمای الازهر پرداخت و افزود: الازهر جایگاه اسلام در مصر است و اگر اقدامات انجام شده برگرفته از نظر علمای دینی باشد پایدار خواهد ماند.

حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان تدوین قانون اساسی مطابق با اسلام را نجات دهنده ملت مصر و دیگر کشورهای اسلامی دانست و اظهار داشت: امیدوارم ملت مصر با اتحاد و همدلی به خواسته‌های خود رسیده و ملت‌های منطقه نیز به پیروزی برسند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار تعدای از نمایندگان احزاب مصر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود درباره تحولات سیاسی این کشور و وجوه اشتراک انقلاب اسلامی ایران و مصر پرداختند./927/پ202/ج
ارسال نظرات