۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۲۸۰۴۴
انتخابات، گامی به سوی اصلاحات سوریه/ 1

سوری ها با آزادی کامل و مشارکت گسترده نمایندگان خود را انتخاب کردند

خبرگزاری رسا ـ انتخابات مجلس نمایندگان سوریه با مشارکت گسترده مردمی در فضایی دموکراتیک به کار خود پایان داد و مردم سوریه با آزادی کامل نامزدهایی را که برای نمایندگی خود شایسته تر می دیدند، انتخاب کردند.
انتخابات مجلس نمايندگان سوريه
به گزارش خبرگزاری رسا، صندوق های رای انتخابات مجلس نمایندگان سوریه در نخستین انتخابات رسمی بر مبنای قانون جدید این کشور ، ساعت بیست و دو شامگاه گذشته بسته شده و کمیته های قضایی فرعی، بلافاصله شمارش آرا را آغاز کردند.

مشارکت گسترده مردمی در این انتخابات که در فضایی دموکراتیک برگزار شد، نشانگر دغدغه شهروندان سوری برای انتخاب نمایندگانی اصلح و هم راستا با جریان اصلاحات سوریه بود.

بیش از چهارده میلیون نفر واجدین شرایط شرکت در انتخابات مجلس نمایندگان سوریه در 12 هزار و 152 شعبه اخذ رای در سراسر سوریه حاضر شدند و 200 رسانه نیز برای پوشش خبری این انتخابات مهم حضور داشتند.

تعداد 7 هزار و 195 نامزد انتخاباتی از جمله 710 نامزد زن در این دوره انتخابات برای کسب 250 کرسی پارلمان که 127 کرسی آن به بخش کارگران و کشاورزان و 123 کرسی دیگر آن به دیگر بخش ها اختصاص یافته بود با یکدیگر رقابت کردند.

خلف عزاوی، رییس کمیته عالی انتخابات سوریه در ساعت بیست و دو شامگاه گذشته پایان عملیات رای گیری در تمامی شعبه های اخذ رای در سراسر سوریه  را اعلام کرد و از آغاز گشایش صندوق ها و شمارش آرا به صورت علنی و در برابر نامزدها یا نمایندگانشان و رسانه ها به دست کمیته های مستقر در شعبه ها خبر داد.

در همین راستا، حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه کشورمان برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان سوریه را گامی مهم در سوریه خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه از مردم مقاوم سوریه و طرح اصلاحات بشار اسد حمایت می کند.

وی با بیان اینکه مردم فهیم سوریه، همواره راهکار سیاسی را مناسب ترین راه حل دانسته اند و با انجام انتخابات پارلمانی به شکست مداخلات خارجی و اقدمات تروریستی پاسخ قاطعی داده اند، حمایت خود را از تدوام اصلاحات سیاسی در سوریه و مقابله با مداخله خارجی اعلام کرد./981/ب901/ک
ارسال نظرات