۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۰۶۱
انتخابات، گامی به سوی اصلاحات سوریه /5

در خواست ترکیه برای مداخله نظامی ناتو در سوریه همزمان با حضور گسترده مردم پای صندوق های رای

خبرگزاری رسا ـ نخست‌ وزیر ترکیه همزمان با حضور گسترده مردم سوریه پای صندوق های رای گفت: من آماده‌ درخواست مداخله نظامی ناتو در سوریه هستم.
اردوغان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبکه پرس تی‌وی، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه روز دوشنبه همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی سوری در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی "کوریر دلا سرا" در لیوبلیانا، پایتخت اسلوونی گفت: آنکارا آماده درخواست از ناتو برای مداخله نظامی در سوریه است.

اردوغان بدون اشاره به حضور گسترده مردم پای صندوق های رای مدعی شد: ما تاکنون درباره موضوع سوریه بسیار صبور بوده‌ایم و معتقدیم که بحران سوریه باید با همکاری قدرت‌های بین‌المللی خاتمه یابد.

اظهارات روز دوشنبه اردوغان در حالی بیان شد که سوریه نخستین انتخابات پارلمانی خود را بر مبنای قانون اساسی جدید برگزار کرد. این قانون اساسی با حمایت حداکثر مردم این کشور در همه‌پرسی ماه فوریه تایید شده بود.

گفتنی است طی چند ماه اخیر ترکیه، عربستان سعودی و قطر حمایت خود را از تامین تسلیحاتی گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه ابراز کرده‌اند.

احمد داوداوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پیش از این نیز مدعی شده بود که پیام جامعه بین‌الملل باید از طریق بعضی روش‌ها از جمله تسلیح شورای ملی سوریه به دولت سوری منتقل شود.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین اعلام کرد کوفی عنان، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه ضمانت‌های مکتوب دولت قطر، عربستان سعودی و ترکیه را برای متوقف کردن تامین مالی گروه‌های تروریست ارائه نکرده است.902/ب902/ک

ارسال نظرات