۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۴۲۴

واردات گسترده کالاهای رژیم اسرائیل به کشورهای عربی

خبرگزاری رسا ـ ویرژوال لایبری گزارش داد: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، به بازاری بسیار مهم و درحال توسعه برای رژیم اسرائیل تبدیل شده است.
رژيم اسرائيل
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ویرژوال لایبری، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بزرگترین کشور واردکننده محصولات اسرائیلی به کشورشان هستند و به اقتصاد این رژیم کمک می کنند.

برخی از کشورهای عربی در قوانین خود کالاهای اسرائیلی را تحریم کرده‌اند ولی اخیرا اسناد و مدارک بسیاری منتشر شده که برخی از آن‌ها برای فرار از این قانون به جای تجارت عادی به بازرگانی الکترونیکی روی آورده شود چرا که این تحریمها شامل این شیوه نمی شود.

گزارشها حاکی از آن است که میزان درخواست‌ها برای خرید اینترنتی از مرز 120 هزار کالا که میانگین قیمت هرکدام از 5 تا 50 هزار دلار در کل دنیا فراتر رفته که مقادیر قابل توجهی از این درخواست‌ها از کشورهای عربی منطقه بوده است.

لازم به ذکر است، روزنامه واشنگتن تایمز چندی پیش فاش کرد: رژیم صهیونیستی در طول تاریخ خود همواره از در پشتی با دولتهای عرب چه در آستانه جنگ و چه در طول جنگ سرد و ایام صلح ارتباط داشته است.

آرون دیوید میلر، مشاور عالیرتبه خاورمیانه در دوره 6 تن از وزرای امور خارجه آمریکا می گوید: یکایک کشورهای عرب به استثنای عراق در دوران صدام و لیبی، نوعی کانال دیپلماتیک با اسرائیل داشته اند.

گفتنی است، کشورهای عربی درحالی در مسأله واردات گسترده کالاهای اسرائیلی سکوت کرده‌اند که چند ماه پیش سیاستمداران و علمای وابسته به دربار در برخی کشورهای عربی علاوه بر تحریم اقتصاد سوریه، در واکنش به حمایت چین و روسیه از راهکار سیاسی در سوریه و مخالفت آن‌ها با دخالت نظامی در این کشور، خواستار تحریم کالاهای چینی و روسی شدند. /982/ب902/ک

ارسال نظرات