۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۵۳۶

چند خبر کوتاه از استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ برگزاری شب شعر «لطیف تر از باران» در اردبیل و ویژه‎برنامه شوق وصال در پارس آباد از مهم ترین اخبار کوتاه استان اردبیل است.
لوگو و آرم خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین‌شهر در جلسه ستاد احیای زکات این شهرستان اظهار داشت: مهم ترین فلسفه پرداخت زکات فقر زدایی از جامعه اسلامی و فلسفه دیگر آن امتحان الهی از افراد متمکن است.

وی با بیان این که احیای این فریضه واجب الهی، وظیفه تمام مسؤولان است گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی برای ترویج زکات در شهرستان مشگین شهر صورت گرفته به گونه ای که زکات جمع آوری شده سال 83 از حدود 150 میلیون ریال به چهار میلیارد و 650 میلیون ریال در سال 90 افزایش یافته است.

حجت الاسلام باوقار به نقش علما و روحانیون منطقه در این موفقیت اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام کمیته امداد امام خمینی (ره) قابلیت جمع آوری زکات در این شهرستان حدود 20 میلیارد ریال بوده و همگان باید در تحقق این مبلغ کمک کار باشند.

شب شعر « لطیف تر از باران » در اردبیل برگزار شد

مراسم شعرخوانی با عنوان لطیف تر از باران در پنجمین روز از هفته فرهنگ رضوی در استان اردبیل در مجتمع فرهنگی و هنری فدک با حضور جمع زیادی از شاعران و ادیبان برجسته از سراسر ایران برگزار شد.

قرائت اشعار گوناگون در منقبت خاندان نبوی به خصوص شمس الشموس حضرت رضا(ع) در این مراسم که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برپا شده بود، حال و هوای معنوی خاصی را بر فضای این مجلس حاکم کرد.

گفتنی است، هفته فرهنگ رضوی که از پنجشنبه هفته گذشته در شهرهای مختلف استان اردبیل آغاز شده و امروز با برگزاری مراسم پایانی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک شهر اردبیل به کار خود پایان خواهد داد.

امام جمعه اردبیل بر افزایش مشارکت مردم در عمران شهری تأکید کرد

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، در بازدید ازگلخانه شهرداری اردبیل با تقدیر از فعالیت های انجام یافته در حوزه پرورش، تولید و کاشت گل در اردبیل افزود: شهروندان نیز باید به یاری شهرداری آمده و مشارکت خود را در این زمینه افزایش دهند زیرا برای داشتن جامعه سالم و توأم با آرامش روحی و معنوی تلاش، همکاری و همیاری تک تک شهروندان ضروری می باشد.

وی با اعلام این‎که فضای سبز و محیط زیست در سلامتی روحی و جسمی شهروندان یک جامعه تأثیر زیادی دارد اظهار کرد: همه شهروندان باید تلاش و همت لازم را داشته و در نگهداری فضای سبز کوشا باشند.

صدیف بدری شهردار اردبیل نیز اقدامات به عمل آمده و برنامه شهرداری در زمینه کاشت، تولید و پرورش و خود کفایی در زمینه پرورش گل و گیاه را تشریح کرده و از شهروندان خواست در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

ویژه برنامه شوق وصال در پارس آباد برگزار شد

حجت‌الاسلام علیرضا معرفت، استاد حوزه و دانشگاه، در برنامه شوق وصال که همزمان با هفته فرهنگ رضوی در پارس‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: بشریت امروز تشنه معارف اسلام و اهل بیت است و از این دریای خروشان می‌تواند بهره‌ها بگیرد.

وی با تشریح سیره علمی و عملی امام هشتم اضافه کرد: گسترش فرهنگ و معارف رضوی در کنار گردآوری، حفظ و پاسداشت آن گامی مؤثر در تولید آثار فاخر و مرتبط با این حوزه است./935/د101/ب

ارسال نظرات