۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۲۸۷۶۷
به مناسبت هفته بزرگداشت زن؛

کتاب حجاب و عفاف در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی رونمایی شد

خبرگزاری رساـ رییس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مراسم رونمایی از کتاب «حجاب و عفاف در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی» گفت: از آغاز انقلاب اسلامی فعالیت‌های گوناگونی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب انجام شده است اما وضعیت امروز جامعه، با تراز اسلامی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت علیهم‌السلام و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب فاصله زیادی دارد.
رونمايي از كتاب حجاب و عفاف آيت‌الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، کتاب «حجاب و عفاف در بیانات آیت‌الله علم‌الهدی» پنج‌شنبه 28 اردیبهشت با حضور آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین مرویان حسینی رییس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، جمعی از پژوهشگران استانداری، جمعیت بانوان نخبه استان و طلاب حوزه‌های علمیه رونمایی شد.

حجت‌الاسلام مرویان در این مراسم که در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار ‌شد، گفت: فرهنگ عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های اسلام عزیز است و برای صیانت از جایگاه زن، نقش آفرینی سالم و مؤثر او در عرصه‌های اجتماعی و حفظ بنیادهای اخلاقی جامعه اسلامی ضروری است.

وی افزود: از آغاز انقلاب اسلامی فعالیت‌های گوناگونی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب انجام شده است اما وضعیت امروز جامعه، با تراز اسلامی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب فاصله زیادی دارد که بخشی از این فاصله با راهبردهای فرهنگی تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: گرچه دستیابی به آن هدف عالی مجموعه‌ای از راهبردهای فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر، نظارت اجتماعی و احساس مسئولیت همه آحاد جامعه به‌ویژه مسؤولان و مدیران را لازم دارد اما به نظر می‌رسد مجموعه‌های فرهنگی از موضع مسئولیت خود باید راهکارهای فرهنگی را به منظور پیشبرد دین در این زمینه داشته باشند.

رییس اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آیت‌الله علم‌الهدی را خطیبی توانمند در این زمینه دانست و گفت: زمینه فکری عفاف و حجاب، تفسیر آیات عفاف و حجاب، ضرورت‌های جامعه برخوردار از عفاف و حجاب، زمینه‌هایی که می‌تواند عفاف و حجاب را در جامعه تجلی ببخشد و مسئولیت نهادهای مختلف در قبال این مسأله جزء فرمایشات ایشان بوده است.

وی با اشاره با این‌که هفته گذشته که جمعی از خواهران نخبه به محضر رهبری شرفیاب شده بودند تأکیدهایی به ضرورت دستیابی به جایگاه عفاف و حجاب در جامعه شد، گفت: از سال گذشته به نظر رسید در کنار دیگر کارهای این عرصه باید بیانات امام جمعه مشهد در چند سال گذشته نیز گردآوری، جمع‌بندی و دسته‌بندی شود. مبانی اسلامی که به حسب موقعیت محاوره‌ای جایگاهی در سخنرانی نداشته است، استخراج شده و به صورت منبعی کاربردی و بنیادی، هم از حیث حوزه‌های اسلامی و هم از حیث روش‌هایی که در جهت تحقق فرهنگ عفاف و حجاب است درآید.

حجت‌الاسلام مرویان تصریح کرد: جمعی از خواهران مکتب حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در این گردآوری سهیم بودند و این مطالب را از منابع مختلفی مثل خطبه‌های نماز جمعه استخراج کردند تا خدمتی دیگر در جهت دفاع از حقوق زنان ارزشی جامعه ارائه شده باشد؛ این کتاب منبعی آموزشی برای رابطان عفاف و حجاب و برای دختران و زنان جامعه اسلامی است.

وی در پایان یکی دیگر از کارهای انجام شده معاونت آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی را برگزاری کارگاه‌های عفاف‌گرایی دانست که در موضوع نیازها و غرایض جنسی مثل عفت بینایی، شنوایی، بویایی، خلوت‌ها، اندیشه، افکار و خیال و فضاهای دوستی و ارتباطات در 200 دبیرستان و دیگر ارگان‌ها اجرا شده است.

گفتنی است در انتهای این مراسم که در آخرین روز هفته بزرگداشت زن و روز مادر برگزار می‌شد از آقای محمدی‌مقدم نویسنده عفاف و حجاب و دیگر خواهران و برادران گردآورنده این کتاب تقدیر شد./932/پ202/ق
ارسال نظرات