۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۸۱۱
عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات خراسان رضوی:

حضرت زهرا الگوی ولایت‎مداری است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات خراسان رضوی با تأکید بر این‎که اسوه بودن زن و مرد ندارد گفت: حضرت زهرا(س) الگوی ولایت شناسی و ولایت مداری است بنابراین هر که می خواهد فاطمی باشد باید ولایت مدار بماند.
ولايت فقيه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی رضایی تهرانی، عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، شب گذشته در حسینیه تهرانی ها با اشاره به حدیثی از امام زمان(عج) که می فرمایند«فی ابنة رسول الله لی اسوة حسنة»، اظهار داشت: ایشان، حضرت زهرا(س) را الگوی خود در خدا مداری، ولایت شناسی و ولایت مداری می دانند چرا که دفاع فاطمه(س) از امیرمؤمنان(ع)، دفاع از ولایت بود نه از شوهر، از این رو هرکه می خواهد فاطمی باشد باید ولایت مدار بماند.

وی افزود: این شبهه که زن نمی تواند الگوی مرد قرار گیرد، از سوی کسانی مطرح می شود که با ولایت مشکل دارند؛ در انسان، جان اصل و جسم، فرع است، کمال و ارزش انسان هم مربوط به جان او است و این جان، تفاوتی در زن و مرد ندارد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی ادامه داد: ملاک اسوه شدن، ایمان و عمل صالح است هرکه به حیات طیبه رسید و وظیفه شناس و وظیفه مدار بود، الگوی دیگران می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به غریزه الگوخواهی انسان ابراز داشت: انسان در مسیر رشد و کمال نمی تواند تنها به دانستن خوبی ها و بدی ها اکتفا کند و تا نمونه مجسم و ملموس نبیند، روحش قانع نمی شود از همین رو است که آموزش در قالب الگو و تصویر عینی اثرگذارتر است.

وی تصریح کرد: قرآن کریم و ادیان الهی نیز نسبت به این غریزه توجه ویژه دارند؛ در همه ادیان توحیدی، دین خدا از زبان یک پیامبر که خروجی تربیتی آن دین محسوب می شود، به مردم عرضه شده است. قرآن کریم نیز تنها به بیان باید ها و نبایدها اکتفا نکرده است زیرا در این صورت تنها یک سوره برای بیان خوبی ها و یک سوره برای بیان بدی ها کافی بود در حالی که قرآن، 114 سوره دارد که نمونه ها را برای انسان بیان می کند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی تأکید کرد: رمز تکرار فراوان داستان های قرآن، اعم از موارد مثبت و منفی، الگودهی عینی به مخاطب است.

وی با بیان این‎که در الگوگیری همیشه برجسته ترین ها مد نظر قرار می گیرند خاطرنشان کرد: این‎که امام زمان(عج) که واسطه فیض میان آسمان و زمین است، می فرمایند «حضرت زهرا(س) اسوه من است»، بیانگر ظرفیت تربیتی و علو شخصیتی حضرت زهرا(س) است./930/پ202/ب



ارسال نظرات