۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۹۱۷
نماینده مجلس خبرگان:

سوم خرداد نماد پایمردی و آزادگی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: سوم خرداد نماد پایمردی و آزادگی برای ملت مسلمان ایران است و از نظر انتقال و ترویج تفکر مقاومت و ایثار به نسل جوان کشور حائز اهمیت است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر و تجلیل از رشادت رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: جایگاه سوم خرداد که به آزادسازی خرمشهر از دست دشمن تا بن دندان مسلح ختم شد، بسیار ارزشمند و والا است و افزون بر ارزش نظامی، این عملیات دارای ارزش‌های بزرگ معنوی و روز نمایش قدرت و همت والای مسلمانان ایران برای حفظ تمامیت ارضی کشور بود.

امام جمعه بهشهر ‌با بیان این‌که سوم خرداد‌ماه از جایگاه بسیار مهمی در تاریخ نظام اسلامی برخوردار است، اظهار داشت: سوم خرداد و آزاد‌سازی خرمشهر یک اتفاق نبود، بلکه با اتکا به ایمان و عزت جوانان سرزمین اسلامی فتح شد.

وی افزود: فتح خرمشهر نماد ایستادگی، ایثار، مقاومت، تدبیر، فرماندهی و رهبری عالمانه در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به حساب می‌آید که در یکی از سخت‌ترین شرایط دوران انقلاب اسلامی به دست با کفایت رهبری نظام و رزمندگان از جان گذشته میهن به منصه ظهور رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین جباری با بیان این‌که روز آزادسازی خرمشهر یکی از تاریخی‌ترین و پرافتخارترین روزهای جنگ هشت ساله دفاع مقدس است، افزود: برافراشته شدن پرچم ایران در مسجد خرمشهر با بیرون کردن دشمنان از این شهر برای همیشه قلب دوستداران انقلاب و ایران اسلامی را شاد کرد.

وی با تاکید بر ضرروت تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای نسل جوان، گفت: کسانی که در جبهه‌ها حضور داشتند و یا افرادی که در روزهای دفاع مقدس پشت سنگرها علیه دشمن ایستادگی می‌کردند، امروز باید آرمان‌ها و اهداف خود را برای جوانان بازگو کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نباید اجازه دهیم که نسل جوان و نسل‌های آینده با دوران دفاع مقدس بیگانه شوند و روزهای رزم و جهاد در این هشت سال به فراموشی سپرده شود./950/ت302/ج

ارسال نظرات