۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۹۱۸
نماینده ولی فقیه در گیلان:

رشد علم بدون توجه به اخلاق آسیب‌زا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با تأکید بر این که علم بدون اخلاق هیچ ارزشی دارد، افزود: در جامعه اسلامی علم باید همراه با اخلاق رشد پیدا کند تا بتواند در بخش های مختلف کشور تأثیر گذار باشد.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار مسؤولان واحدهای شهرستانی و مدیران دفاتر فرهنگ اسلامی دانشگاه های آزاد اسلامی استان، اظهار داشت: بخش زیادی از جایگاه والای ایران اسلامی در منطقه و جهان از پیشرفت‌های علمی کشور تاثیر پذیرفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون پیشرفت و توسعه علمی آن دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نقش مؤثری در روند تکامل علمی کشور ایفا می‌کند.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش‌های دولت برای فراهم کردن بسترهای علمی، فناوری و تحقیقاتی برای مراکز آموزش عالی و مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشی کشور، افزود: بهره‌گیری از این فرصت‌ها و تلاش در امر پژوهش و تحقیق رمز موفقیت مراکز دانشگاهی است.

وی به نقش محوی تحقیق و پژوهش در توسعه علوم به ویژه علوم انسانی اسلامی اشاره کرد و گفت: تحقیقات و پژوهش می‌تواند جامعه را به سوی پیشرفت بیشتر سوق دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر تقویت معرفت دینی و ارتقای باورهای دینی دانشجویان تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌های کشور باید در کنار پرداختن به مسائل علمی، توجه به بعد اخلاقی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این‌که متأسفانه در برخی موارد شاهد آن هستیم که بعد دینی و معرفتی در دانشگاه های کشور دچار ضعف است، تصریح کرد: مسؤولان دانشگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب در جهت ترویج و تقویت اخلاق اسلامی در بین دانشجویان تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه رشت با تأکید بر این که علم بدون اخلاق هیچ ارزشی دارد، افزود: در جامعه اسلامی علم باید همراه با اخلاق رشد پیدا کند تا بتواند در بخش‌های مختلف کشور تأثیر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از مدیران بومی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تاکید و تصریح کرد: پیشینه علمی قوی و فرهنگی گیلان گویای وجود نیروهای مستعد، کارآمد و مدبر است که باید در نظام مدیریتی دانشگاه‌ها بیشتر به خدمت گرفته شوند.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای دانشگاهی استان پرداخت و افزود: 50 هزار دانشجو در 200 رشته دانشگاهی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان تحصیل می کنند./950/پ202/ج

ارسال نظرات