۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۰۹۰
یکی از علمای عربستان:

برخی شبکه های ماهواره ای دستور به کشتار شیعیان می دهند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر قاره عربستان، شیعیان را اولین و مظلوم ترین قربانی حوادث اخیر توصیف و از نشر فرهنگ کشتار شیعیان توسط برخی علما و همچنین شبکه های ماهواره ای به شدت انتقاد کرد.
سيد هاشم الشخص استاد حوزه علميه مبرز عربستان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الراصد، حجت الاسلام سید هاشم الشخص، خطیب جمعه شهر قاره در استان الاحساء عربستان در مسجد المصطفی (ص) این شهر از گسترش حملات تبلیغی از سوی علما، جریان های سیاسی و رسانه ها به شدت انتقاد کرد.

وی در جمع کثیری از شیعیان این شهر گفت: تاریخ در حال تکرار است و علما، جریان های متعدد و رسانه ها در حال نشر سم و دروغ هستند و برای دستیابی به اهداف مادی و مصالح دنیوی به واژگون ساختن واقعیت ها می پردازند.

حجت الاسلام الشخص افزود: جنگ و نزاع میان شیعه و سنی که از سوی رسانه ها در سوریه و سایر مناطق پر تنش به تصویر کشیده می شود کاملا کذب است، برخی از علما و شبکه های ماهواره ای به گونه ای سخن می گویند که گویی شیعیان در حال کشتن اهل سنت هستند و سنی ها می خواهند انتقام سختی از شیعیان بگیرند.

خطیب جمعه شهر قاره از شیعیان به عنوان اولین مظلوم حوادث اخیر یاد کرد و اظهار داشت: اولین مظلوم و قربانی حوادث اخیر شیعیان هستند، گرچه برخی از شیعیان افراطی هستند، ولی نباید همه شیعیان را به این امر متهم و فتوای قتل آنان را صادر کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از اهل علم نیز به راحتی جواز قتل شیعیان را صادر می کنند و از مردم می خواهند که خون پیروان اهل بیت (ع) را جاری سازند.

سید هاشم الشخص ادامه داد: برخی از شبکه های ماهواره ای نظیر وصال و صفا و شبکه های دیگر از مزدور دشمنان هستند، به راحتی برنامه هایی پخش می کنند که خون شیعیان را مباح می سازد، ولی هیچ شبکه شیعی وجود ندارد که خواستار قتل اهل سنت باشد.

استاد حوزه علمیه عربستان با تاکید بر اینکه هیچ کدام از شیعیان در عملیات تروریستی شرکت نمی کند، خاطر نشان ساخت: هیچ کدام از افرادی که با عملیات انتحاری به کشتار مردم در مساجد و بازار و خیابان ها در عراق و پاکستان و سوریه و سایر کشورها می پردازند، شیعه نیستند، لیکن این واقعیت ها در رسانه ها و در سخنان علما دیده نمی شود./980/ب902/ک

ارسال نظرات