۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۲۴۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ آغاز به کار نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در تبریز و معرفی برگزیدگان دهمین جشنواره استانی شعر کوثر مرند از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین نمایشگاه استانی رسانه های دیجیتال با هدف فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه صادرات نرم ‌افزارهای رایانه‌ ای در تبریز افتتاح شد.

فراهم کردن محیطی برای ایجاد همدلی و هم ‌افزایی بین پدیدآورندگان تولیدات در حوزه رسانه ‌های دیجیتال و همچنین حمایت از افراد، مراکز، موسسات و شرکت های فعال در حوزه تولید محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال از اهداف اصل این نمایشگاه اعلام شده است.

شناساندن ظرفیت‌ های جمهوری اسلامی ایران در حوزه محتوای دیجیتال در سطح بین ‌المللی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می باشد. معرفی و ارائه نرم افزارهای ‌چند رسانه ‌ای، نرم‌ افزارهای تلفن همراه، پایگاه های ‌اینترنتی و بازی‌ های رایانه ‌ای بخش های اصلی این نمایشگاه می باشد.

بخش های دیگری همچون رسانه دیجیتال در آیینه هنر، شهر دیجیتال، آسیب‌ شناسی رسانه‌ های دیجیتال، معرفی برگزیدگان ادواری جشنواره بین ‌المللی رسانه‌ های دیجیتال، ‌نگارگذر فناوری و نوآوری، مسابقه و برگزاری نشست‌ ها و کارگاه های تخصصی در این حوزه با ارائه گواهی شرکت، بخش فرعی این نمایشگاه را تشکیل می دهد.

نرم‌ افزارهای ارائه شده در این نمایشگاه تا 50 درصد تخفیف به بازدید کنندگان عرضه می‌ شود. این نمایشگاه از سوم تا هفتم خرداد ماه جاری از ساعت 10 صبح تا 9 شب دایر است.

معرفی برگزیدگان دهمین جشنواره استانی شعر کوثر مرند

برگزیدگان دهمین جشنواره استانی شعر کوثر مرند که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، در آذربایجان شرقی برگزار شده بود، معرفی شدند.

محمد حسین شناور، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند خاطرنشان کرد: 105 اثر شعری در موضوعات حضرت فاطمه (س)، امام خمینی (ره) و مقام مادر و زن از 46 شاعر از 15 شهر استان اذربایجان شرقی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد هیأت داوران 11 اثر به عنوان آثار برتر و یک اثر را به عنوان بخش جنبی این جشنواره با موضوع شهادت انتخاب و معرفی کردند.

حسین صادقیان از تبریز مقام اول، وهاب حیدری از مراغه و ربا ب طاهری از آذر شهر (به طور مشترک) مقام دوم، یلدا رنجبر و مصطفی دانش سلیمانی هر دو از تبریز به طور مشترک مقام سوم را به عنوان برگزیدگان جشنواره شعر کوثر مرند در بخش ویژه حضرت زهرا (س)، به خود اختصاص دادند.

در بخش ویژه حضرت امام خمینی (ره)، محمود مرادی از مرند مقام اول، سکینه حضوری از تبریز دوم و مریم قلیزاده از بستان آباد، به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین در بخش موضوعی مادر و زن، شکرانه عالم از تبریز مقام اول، محمود مرادی و مهری پاکدل هر دو از مرند به ترتیب مقام های دوم و سوم این بخش از جشنواره را به خود اختصاص دادند.

شایان ذکر است، ابراهیم ترابی، میر داود میر محمد زاده و میر فرهاد صفری داوری این دوره از جشنواره استانی شعر کوثر مرند را به عهده داشتند.

خرمشهر در سایه ولایت‌مداری آزاد شد

احمد علیرضابیگی در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر در لشگر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان افزود: در عملیات بیت المقدس علاوه بر نیروهای جان بر کف ارتشی، تمام نیروهای سپاهی و مردمی در کنار یکدیگر جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از میهن دفاع و حراست کنند.

وی اظهارکرد: سوم خرداد به واقع روز مقاومت و ایستادگی مردم ایران اسلامی در برابر هرگونه ظلم و زور بود که حکایت از مردانگی و دلاوری و حق پرستی فرزندان ملت در جبهه های جنگ داشت.

علیرضابیگی با اشاره به مقاومت 43 روزه نیروهای مردمی در برابر رژیم بعثی عراق در خرمشهر یاد آور شد: اگر این مقاومت تاریخی نبود شاید تاریخ جنگ و دفاع مقدس به گونه ای دیگر رقم می خورد.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر در تاریخ سیاسی، نظامی و جغرافیایی ایران بسیار معنی دارد و پرغرور بود و امروز توسعه و پیشرفت های چشم گیر در عرصه های مختلف دفاعی، فناوری، علمی و صنعتی مدیون خون شهدایی است که برای آزادسازی خرمشهر به زمین ریخته شد.

علیرضابیگی سوم خرداد را نشانه ای بارز از ولایت مداری امت اسلامی و رزمندگان دوران جنگ و پیروی از راه شهدای گلگون کفن دانست که باید راه و روش آنها همچنان در سطح جامعه باقی مانده و تداوم یابد.

نمایشگاه کاریکاتور "در آذربایجان چه می گذرد" در تبریز گشایش یافت

این نمایشگاه با حرکت خودجوش هنرمندان استان و در جهت محکوم کردن اقدامات ضد دینی و ضد انسانی اتفاق افتاده در کشور آذربایجان برگزار شده است، در این نمایشگاه هنرمندان کاریکاتوریست از کشورهای مختلف جهان با ارسال آثاری تاثیرگذار، این حرکت ضددینی را با ابزار هنر محکوم کرده‌اند.

براساس این گزارش پس از ارسال فراخوان اینترنتی این نمایشگاه 170 اثر از 30 هنرمند کاریکاتوریست از کشورهای ایران، مونته‌نگرو، صربستان، کرواسی،‌ترکیه و چین به انجمن کارتونیستهای تبریز ارسال شد که از آن میان 56 اثر به بخش نمایشگاهی راه یافت.

نمایشگاه کاریکاتور "در آذربایجان چه می‌گذرد" از سوم تا نهم خردادماه جاری از ساعت 15 الی 19 در نگارخانه میرعلی تبریزی خانه فرهنگ تبریز برپاست./935/د101/ب

ارسال نظرات