۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۲۹۸۱۳
مدیر حوزه علمیه قم:

نشر و ترویج مهدویت مهم‌ترین وظیفه طلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه قم در همایش یاوران خورشید گفت: نشر و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه از مهم‌ترین وظایف امروز طلاب حوزه‌های علمیه است
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فرخ‌فال، شب گذشته درهمایش بزرگ یاوران خورشید که با حضور 3 هزار طلبه در مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسأله انتظار در قاموس اسلام و شریعت، گفت: با مطالعه دقیق منابع قرآنی و روایی به درستی به این نتیجه می‌رسیم که رسیدن به جامعه مطلوب از جمله آرمان‌های الهی بشریت است.

وی در ادامه افزود: قرآن بر این مسأله تأکید کرد دارد که روزی صالحان، وارثان و حاکمان زمین می‌شوند و جنگ حق و باطل با برتری جبهه حق بر کفار، به انتها می‌رسد و از این روست که انتظار فرج، برترین عمل مسلمانان ذکر شده است.

حجت الاسلام فرخ‌فال اظهار داشت: مسأله انتظار از مباحثی بوده است که نگاه‌های خاصی در ادواره مختلف، به آن شده است؛ برخی به انتظار تصنعی روی آورده‌اند و برخی دیگر معتقدند که دنیا باید پر از ظلم و بی عدالتی شود، تا با تحقق امر ظهور، امور اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل، در زمینه‌های مختلف، برای طلاب ما الگویی کم نظیر است و در این عرصه، یعنی انتظار عملی نیز الگویی کامل و جامع برای مردم و به خصوص قشر روحانیت است زیرا ایشان، با بهره گیری از انتظار اصیل و حقیقی، جامعه را از خواب غفلت بیدار کرد و به حکومت ظلم و جور فساد، خط پایان کشید و حکومتی را بنا کرد که پایه اصلی آن را اسلام اصیل تشکیل می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه قم بر لزوم گسترش و ترویج فرهنگ مهدویت در میان آحاد مختلف مردم تأکید کرد و گفت: نشر و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه از مهم‌ترین وظایف امروز طلاب حوزه‌های علمیه است و در این راستا، حوزویان نقش بسیار مهم و بزرگی دارند و باید جامعه منتظر را در مسیر درست، هدایت کنند.

وی یادآور شد: روحانیت به عنوان قشری که پرچم اسلام را به دست گرفته است در میان مردم جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و افرادی که در کسوت روحانیت هستند با احساس مسؤولیت نسبت به نجات جامعه و سوق دادن جریان حرکتی جامعه به سوی سعادت، باید انتظار حقیقی را در جامعه نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام فرخ‌فال تأکید کرد: امروز دهکده جهانی در معرض تأثیرات فرهنگ فاسد غربی است و آنان برای نیل به اهداف خود، مذهب را در هر سطح و لایه‌ای مورد هجوم خود قرار داده‌اند و سعی می‌کنند به انحای مختلف با ایجاد شبهات در دل جوانان، آنان را از دین و اسلام دلسرد کنند و از این روست که وظیفه طلاب و روحانیون در تبلیغ و پاسخ به شبهات دینی به خصوص تبلیغ چهره به چهره افزایش می‌یابد.

مدیر حوزه علمیه قم، با بیان این مطلب که مردم، تمام رفتارهای روحانی و مبلغ را مد نظر قرار می‌دهند، تصریح کرد: بدون شک طلبه‌ای که حرف و عمل‌اش یکی نباشد، نمی‌تواند تاثیرگذاری چندانی در میان یک جمعی که رفتار مغایر با حرف‌اش را می‌بینند، داشته باشد.

وی حضور طلاب در میان مردم و جامعه را از مهم‌ترین شیوه‌های تبلیغ در میان قشرهای مختلف مردم دانست و افزود: این تبلیغ باید به شکلی انجام شود که جمعیت کثیری از مردم را در بر بگیرد و استفاده از فرصت‌های ناب تبلیغی می‌تواند گام موثری در این عرصه باشد؛ تجربه ثابت کرده است که طلابی که خود را در معرض مردم و جامعه قرار می‌دهند در کار خود موفق‌تر هستند./919/پ202/ن

ارسال نظرات