۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۲۹۸۹۷
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم؛

واکنش مراجع تقلید به اهانت‌‌کنندگان شایسته و به‌موقع بود

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت:‌ واکنش مراجع تقلید بسیار شایسته و به‌موقع بود تا مانع از این شود که فردی بیاید و به راحتی به خود جرأت توهین به ائمه(ع) و مقدسات را بدهد و ما هم باید پا به پای بزرگان دین به حرکت خود ادامه دهیم و از کوتاهی و غفلت پرهیز کنیم.
امام هادي


حجت الاسلام مهدی شهابی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سیره و روش امام هادی(ع) را سیره و سنت جاریه اجداد بزرگوار حضرت دانست و اظهار داشت: روش و منش حضرت در مردم‌داری، صبر و تحمل در برابر ظلم ستمگران و شیوه برخورد با آنها، سازگاری با مردم و تبلیغ دین واقعی اسلام از اخلاق کریمانه امام هادی(ع) است.

وی روایات امام هادی(ع) را نزدیک به 60 حدیث کوتاه عنوان کرد و افزود: بیشتر احادیث حضرت اخلاقی است و تعدادی هم فقهی است و این نشان دهنده این است حضرت به طوری محدود و محصور بوده‌اند که حتی امکان بیان احکام اسلامی را نداشتند.

حجت الاسلام شهابی در ادامه به حدیثی زیبا از حضرت اشاره کرد که می فرمایند«دریا همسایه ندارد و سلطان و پادشاهان یارو و یاور ندارند» و این به این دلیل است که دریا همیشه با خشم و موج و طوفان هر چیزی که کنار او قرار بگیرد را از بین می برد و سلطان هم همین گونه است و کسانی که اطراف او هستند قلبا او را دوست ندارند بلکه به خاطر ریا و نفاق در کنار او هستند و این مطلب در طول تاریخ قابل مشاهده است که پادشاهان همیشه تنها هستند و این در بیداری اسلامی کاملا مشخص شد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیث دیگری از حضرت که فرمود: «دنیا بازاری است که مردم در آن گاهی سود می برند و گاهی زیان می کنند، آنهایی که مراقب عمل، ایمان، تقوا و رعایت اخلاق الهی هستند سود می برند و کسانی که عمرشان را به بطالت و خوش گذرانی می گذرانند زیان کارانند»، یادآور شد، اگر می خواهیم به قرب الهی برسیم و بنده مطیع و موفقی باشیم باید به این حدیث امام هادی(ع) عمل کنیم.

حجت الاسلام شهابی در ادامه افزود: همه ائمه(ع) ما مورد تهاجم بوده اند و این از شهادت آنها مشخص است همان گونه که در زمان حیات خود مورد تهاجم بوده اند بعد از شهادت هم صدها سال همین جور بوده است و همین جور هم خواهد بود، هیچ یک از ائمه(ع) با مرگ طبیعی از دنیا نرفته اند بلکه هر کدام به نوعی به شهادت رسیده اند و این نشان از مظلومیت اهل بیت(ع) دارد.

محقق علوم اسلامی با اشاره به اینکه بعد از شهادت امام حسین(ع) هم تا مدت ها اجازه ندادند سنگی روی مزار حضرت قرار دهند، گفت: بعد از مدت ها شیعیان برای مزار امام حسین(ع) ساختمان نیمه کاره ای را ساختند که آن را هم خراب کردند، ائمه بقیع(ع) دارای گنبد و بارگاه بودند که تخریب کردند و بارگاه امام هادی(ع) را نیز منفجر کردند و این نشان دهنده این است که اهانت ها و هتک حرمت ها به ائمه(ع) از سابق بوده و تازگی ندارد و غالبا جنس خالص دشمنانش زیاد است.

حجت الاسلام شهابی شخص توهین کننده به مقام امام هادی(ع) را مجنون و دیوانه قلمداد کرد و اظهار داشت: انسان عاقل به حرف دیگران مبنی بر بی احترامی به مقدسات اهمیت نمی دهد و هیچ وقت به خود اجازه نمی دهد که چنین کاری کند و آخرت خود را به دنیا نمی فروشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما در شناسایی و شناساندن ائمه(ع) کوتاهی کرده‌ایم افزود: تصور اینکه همه مردم ائمه(ع) ما را می شناسند تصور اشتباهی است و این محدود به داخل کشور ما است نه خارج کشور، در خارج از کشور خیلی ها امامان ما را نمی شناسند، این نشان از کوتاهی ما در امر شناساندن ائمه(ع) است.

حجت الاسلام شهابی با تأکید بر اینکه باید خود را شیعه علوی در خارج از کشور معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: مردم در کشورهای خارجی فکر می کنند که امام صادق 150 سال بعد از پیامبرخاتم(ص) آمده پس چطور شیعه به وجود آمده است و ما باید برای پاسخ به افکار مردم خود را علوی بدانیم تا بین ما و نبوت فاصله ای نباشد و امام صادق(ع) را به عنوان زنده کننده مکتب تشییع معرفی کنیم نه بنیان‌گذار مکتب تشیع چون بنیان‌گذار این مکتب پیامبر(ص) است.

محقق علوم اسلامی دفاع از ساحت مقدس ائمه(ع) را به هرنحوی و با تمام توان ضروری عنوان کرد و گفت: هتک حرمت این افراد مسأله تازه ای نیست، این افراد سلسله زنجیرواری هستند که به هم متصل شده اند افرادی حرم امام هادی(ع) را منفجر کردند و فردی هم اهانت و جسارت به مقام امام هادی(ع) را پیشه خود قرار داد، همه این افراد حلقه های زنجیری هستند که سر آن به دشمنان و خائنان وصل می شود.

حجت الاسلام شهابی در پایان به تلاش برای معرفی ائمه(ع) و شناساندن آنها تأکید فراوان کرد و افزود: واکنش مراجع تقلید بسیار شایسته و به موقع بود تا مانع از این شود که فردی بیاید و به راحتی به خود جرأت توهین به ائمه(ع) و مقدسات را بدهد و ما هم باید پا به پای بزرگان دین به حرکت خود ادامه دهیم و از کوتاهی و غفلت پرهیز کنیم تا این انقلاب به دستان با کفایت امام زمان(عج) برسد./907/ت302/ن

ارسال نظرات