۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۹۰۶
امام جمعه رشت:

جنایات تروریستی زنجیره‌ای در سوریه توطئه‌ای برای از بین بردن جریان مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به توطئه غرب برای ایجاد بحران در سوریه گفت: توطئه صهیونیسم جهانی از بین بردن پایگاه مقاومت در این کشور است.
نماينده ولي فقيه در گيلان حجت الاسلام والمسلمين قرباني، نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت، با محکوم کردن جنایت تروریستی اخیر در منطقه الحوله و حمص سوریه، گفت: در این جنایت عظیم 120 نفر که اکثر آنها کودک و زن بودند به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.

وی با بیان این‌که این جنایت به دستور آمریکا و رژِیم صهیونیستی و با محوریت جوخه های مرگ وابسته به آمریکا صورت گرفته است گفت: قطر، عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهان از بین رفتن بشار اسد هستند و این جنایت‌های زنجیره ای برای تحت فشار گذاشتن بشار اسد صورت گرفته است.

امام جمعه رشت تاکید کرد: توطئه صهیونیسم جهانی بر این موضوع قرار گرفته تا پایگاه مقاومت در سوریه از بین برود و رژیم اشغالگر قدس نجات پیدا کند.

وی با اشاره به طرفداری مردم سوریه از حکومت بشار اسد، گفت: مخالفت چین و روسیه با شروع جنگ در سوریه، غرب را وادار کرده علیه سوریه به توطئه و جنایت تروریستی روی بیاورند و این نهایت قلدری و زورگویی آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به آغاز فعالیت مجلس نهم اشاره کرد و گفت: برخی قوانین از زمان طاغوت تغییری نکرده است، اصلاح قوانین و پرکردن برخی خلاءهای قانونی باید اولویت کاری مجلس نهم باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطاب به نمایندگان گیلان در مجلس نهم اعلام کرد: نمایندگان استان برای رفع مشکلات مردم به ویژه بیکاری و گرانی تلاش ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار حمایت ویژه نمایندگان مجلس نهم از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شد و اظهار کرد: نمایندگان با وضع قوانین لازم جهت جلوگیری از واردات بی رویه، از کشاورزی و تولید داخلی حمایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی، در خدمت اسلام و مردم بودن و پیروی از ولایت فقیه را از انتظارات مردم از نمایندگان مجلس نهم ذکر و خاطرنشان کرد: هدف نمایندگان اصلاح امور کشور و مردم و خدمت رسانی به آنان باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با گرامیداشت سالرو رحلت امام خمینی (ره) اظهار کرد: الگوی امام خمینی(ره) در تشکیل حکومت اسلامی ، حضرت علی (ع) بوده است.

خطیب نماز جمعه رشت، سازش ناپذیری، ساده زیستی، عبادت و شجاعت امام خمینی(ره) را برگرفته از زندگی حضرت علی(ع) خواند و خاطرنشان کرد: امروز دنیای اسلام با الگو برداری از جمهوری اسلامی ایران که امام خمینی(ره) آن را از حکومت حضرت علی(ع)  الگو برداری کردند، دستخوش تحولات ارزشمندی شده است./950/پ201/ج
ارسال نظرات