۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۳۰۰۲۳
رییس سازمان بازرسی کل کشور:

غرب از گسترش الگو و تفکر جمهوری اسلامی هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید کرند، دنیا مشکل هسته‌ای با ما ندارد؛ فعالیت هسته‌ای بهانه است، دشمنان از حرف‌ها و مدل‌ها و الگوهای ما می‌ترسند.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي رييس سازمان بازرسي کل کشور رييس سازمان بازرسي کل کشور در جمع طلاب و فضلاي قمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور عصر امروز در همایش مدیران ارشد استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حرف‌های زیادی برای گفتن در دنیا دارد، اما باید دانست که کسی با شعار دادن تسلیم ما نمی شود.

وی با تاکید بر این‌که شعار انقلاب اسلامی راه متفاوت از نظام جهانی بوده که نظام سلطه را به چالش کشیده است، خاطرنشان کرد: همان گونه که مقام معظمر رهبری تاکید کردند، دنیا مشکل هسته‌ای با ما ندارد؛ فعالیت هسته‌ای بهانه است، آنان از حرف‌ها و مدل‌ها و الگوهای ما می‌ترسند.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این‌که باید نسخه عمل و نتیجه انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه کنیم، تصریح کرد: اگر می‌گوییم انقلاب ما یک انقلاب معنوی و فرهنگی است، باید انقلاب مادی هم باشیم، قرار نیست به زندگی مادی مردم پشت پا بزنیم. این مساله ساز و کارهای خاص خود را می‌طلبد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به بهبود وضعیت معیشتی مردم، تصریح کرد: ارتقای رفاه عمومی یکی از آرمان های مهم انقلاب اسلامی بوده است، اینکه رهبری در چند سال اخیر از عناوین اقتصادی برای نام‌گذاری سال استفاده می‌کنند نشان از اهمیت جهاد در عرصه اقتصاد است که البته بدون یک نظام سالم نمی‌توان برای جامعه یک اقتصاد پیشرفته فراهم کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور افزود: سلامت نظام اداری تابلوی عملکرد انقلاب است، باید نشان دهیم که انقلاب خروجی قابل توجه و جذاب دارد، اگر خدایی نکرده به دست و پا زدن بیفتیم، به همان میزان این تابلو خط خطی می‌شود؛ اگر می‌خواهیم به دنیا حرف انقلابی زده و برای دنیا پیام جذاب بگویم یک بخش آن ارائه یک نظام اداری سالم است.

وی بهبود وضعیت معیشتی مردم، اقتصاد سرآمد و ارتقای درآمد سرانه کشور را نتیجه سلامت نظام اداری دانست و گفت: شورای دستگاه نظارتی در چند سال اخیر شکل گرفت و تبدیل به قانون شد که اصلی‌ترین وظیفه این شورا پرهیز از کار موازی به منظور کمک به مدیریت کشور است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دلایل تحریم اقتصادی ایران از سوی غرب پرداخت و اظهار داشت: دشمن روی مباحث اقتصادی تاکید دارد، چراکه در دیگر عرصه های فشار علیه ایران توفیق چندانی به دست نیاورده است.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: ایران در حوزه نظامی، سیاسی، آموزشی و فرهنگی هیچ‌گونه وابستگی ندارد، اما در بحث اقتصادی، بخش زیادی از اهرم‌ها در اختیار ما نیست. دشمن می‌تواند مقاصد خود را با هزینه کم‌تر اعمال کند؛ متاسفانه در عرصه اقتصاد کمی بی‌تدبیری نیز کرده‌ایم و ضعف تدبیر و تصمیم‌گیری‌های اشتباه سبب تحریک دشمنان شده است.

وی ادامه داد: البته برخی فکر نکنند که از نظر اقتصادی ضعیف بوده و این ضعف باعث شده که دشمن از این نظر به ما فشار آورده و ما را تحریم کند. اقتصاد امری به هم پیوسته است و چون برخی اهرم‌های این حوزه در اختیار دشمن است آنها از این مسیر وارد شده اند./935/پ202/ج

ارسال نظرات