۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۰۲۰۴
آیت الله باریک بین:

حضور گسترده نسل جوان در اعتکاف نشان‎دهنده هویت دینی آنها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین به حضور گسترده نسل جوان در مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: این حضور پرشور نشان دهنده هویت دینی جوانان ایران اسلامی است.
نماينده ولي فقيه در قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی فقیه، روز گذشته در بازدید از مساجد برگزار کننده مراسم معنوی اعتکاف در مرکز استان با اشاره به تاریخچه اعتکاف در اسلام گفت: اعتکاف در ادیان الهی دیگر نیز وجود داشته و خود نبی مکرم اسلام(ص) نیز در دهه آخر ماه مبارک رمضان به اعتکاف و راز و نیاز با خدا می‌پرداختند.

وی، اعتکاف را به معنای دور‌ شدن از ظواهر غیر الهی دانست و با بیان این که، این ایام فرصت مناسبی برای نزدیکی به خداوند متعال و دوری از هرگونه انحراف است، گفت: خلوت، خودسازی و راز و نیاز با معبود از ویژگی های اصلی مراسم معنوی اعتکاف است.

نماینده ولی فقیه در قزوین، تبیین احکام، مسائل شرعی و قرائت قرآن را در مراسم اعتکاف مهم دانست و بیان کرد: باید در این مراسم معنوی با اعزام مبلغان توانمند دینی بتوان برای شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف برنامه‌های فرهنگی و تأثیرگذار و اعتقادی تدارک دید.

امام جمعه قزوین، مراسم معنوی اعتکاف را فرصتی مغتنم برای پرورش استعدادهای معنوی و شناخت واقعی پروردگار دانست و با بیان این‎که اعتکاف بدون عشق به عبادت و قصد قربت معنایی ندارد، تصریح کرد: معتکف در سه روز گوشه نشینی خود می کوشد آگاهانه و خالصانه به درگاه الهی نزدیک شود و از سایه سار محبت او بهره مند شود.

آیت الله باریک بین، معتکفان را به استفاده بهینه از ایام اعتکاف توصیه کرد و گفت: معتکفان سعی کنند از این فرصت به دست آمده به خوبی استفاده و در ایام اعتکاف خود را بیشتر از گذشته به خداوند نزدیک‌تر و برای همه مردم دعا کنند.

وی از اعتکاف به عنوان یک عمل عبادی مهم در جهت خودسازی انسان نام برد و گفت: در این ماه مبارک چند روزی را معمولاً بندگان خدا در مسجد اعتکاف می‌کنند که یک عمل عبادی است و معتکف نیت می‌کند تا سه روز در مسجد جامع شهر اعتکاف کرده روزه گرفته مناجات کرده عبادت کرده و معارف الهی را یاد بگیرد شب‌هایش را دعا بخواند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، حضور گسترده نسل جوان در این مراسم معنوی را نشان دهنده هویت دینی جوانان کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش هستند این هویت دینی نسل جوان کشورمان را خدشه دار کنند.

امام جمعه قزوین گفت: ماه رجب از ماه‌های پر فضیلت در اسلام است و انسان باید سعی نماید تا در این ماه از گناهان گذشته خود استغفار کرده تا با قلب و دلی پاک وارد ماه‌های بعدی که رمضان و شعبان است وارد شود.

حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین نیز در این بازدید از حضور بیش از 12 هزار نفر در مراسم معنوی امسال خبر داد و گفت: این مراسم پر فیض در 70 مسجد استان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به استقبال جوانان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف افزود: بیشتر معتکفان در استان کمتر از 40 سال سن دارند که در واقع حدود 90 درصد از معتکفان را قشر جوان تشکیل می دهند و در این بین استقبال زنان از این مراسم بیش از مردان است به طوری که 60 درصد معتکفان زن و 40 درصد مرد هستند./950/پ203/س
ارسال نظرات