۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۳۰۲۴۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی خبر داد؛

13 هزار نفر در گیلان معتکف شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از حضور بیش از 13 هزار معتکف در مساجد استان خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به این که 13 هزار نفر در مساجد استان معتکف شدند، گفت: 90 مسجد در گیلان امسال میزبانی مراسم معنوی اعتکاف را بر عهده داشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خودسازی و تهذیب نفس را از اثرات و نتایج روحی و معنوی اعتکاف عنوان و بیان کرد: اعتکاف در لغت به معنای گوشه نشین شدن و در جایی ماندن برای عبادت است؛ این سنت حسنه در اصطلاح به معنای ماندن حداقل سه روز با شرایط خاص در مسجد جامع شهر است.

وی با بیان این که تأثیر مثبت و پایدار حضور در مراسم اعتکاف و نفوذ اثرات آن در عمق جان آدمی بر کسی پوشیده نیست، افزود: حضور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف فرصتی مناسب برای تربیت نسل آینده ساز جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بی‎نظیر توصیف کردن استقبال جوانان برای حضور در مراسم اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف نماد واقعی حضور جوانان در عرصه معنویت است.

وی حق طلبی، پاکی، اخلاص و معنویت مداری را از ویژگی های جوانان ایران اسلامی برشمرد و گفت: مراسم اعتکاف یکی از مجرا های هدایت احساس پاک نوجوانان و جوانان کشورمان است.

حجت الاسلام یاری به نقش نهاد های فرهنگی، دانشگاه ها و مراکز علمی در هدایت جوانان به سمت معنویت اشاره کرد و گفت: تبیین برکات مراسمی مانند اعتکاف بر عهده اساتید حوزه و دانشگاه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شرایط اعتکاف کنندگان گفت: خلوص نیت، پاکی در گفتار و رفتار و مدیریت زمان برای بهره برداری از لحظات ایام البیض و خوشرفتاری باید در رفتار و گفتار معتکفان دیده شود.

وی تعالی و نشاط روحی، طراوت جسمی، ارتباط مؤمنان و دوستیابی در بستر معنویت گرایی را از برکات اعتکاف خواند و خاطرنشان کرد: ارتباط کسانی که کانون همگرایی آنها معنویت است برای جامعه نیز بسیار سودمند است.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که اعتکاف زمینه مناسبی برای اندیشیدن، تعقل و فرصتی برای نیایش و خواندن کلام آسمانی و دعا به درگاه پروردگار است، خاطرنشان کرد: خودسازی و تهذیب نفس از اثرات و نتایج روحی و معنوی اعتکاف است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان هر ساله از مراسم معنوی اعتکاف گفت: دشمنان به دنبال تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جوانان هستند که برگزاری مراسم معنوی اعتکاف نوعی مبارزه با تهاجم فرهنگی و اندیشه های ناپاک دشمنان خواهد بود و بدون شک می تواند این توطئه ها را خنثی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، احیای مراسم اعتکاف را در ایران از خدمات امام خمینی(ره) دانست و افزود: گویندگان، مداحان و مجریان اعتکاف در کنار سخنرانی ها، مداحی ها و برنامه های اجرایی خود، به برکات انقلاب اسلامی، اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) باید بیشتر بپردازند.

حجت الاسلام یاری حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف را ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ایام اعتکاف امسال با بیست و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) باید نقش جوانان در پیروزی نهضت امام خمینی (ره) و هشت سال دفاع مقدس، بیان و نسل جدید را با اهداف و آرمان های امام داحل و شهدای والامقام بیشتر آشنا کرد.

حجت الاسلام یاری به جنبه مردمی بودن مراسم اعتکاف اشاره و تاکید کرد: خیرین و نیکوکاران می توانند برای سهیم شدن در این امر خیر برگزار کنندگان اعتکاف را یاری دهند./950/پ202/ب

ارسال نظرات