۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۳۰۲۹۷

دومین دوره کارگاه آموزشی گزینش‌گران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین دوره کارگاه آموزشی گزینش‌گران مدارس علمیه استان تهران با حضور مدیران و مسؤولان گزینش مدارس علمیه برگزار شد.
دومین دوره کارگاه آموزشی گزینش‌گران برگزار شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین دوره کارگاه آموزشی گزینش‌گران مدارس علمیه استان تهران با حضور مدیران و مسؤولان گزینش مدارس علمیه، صبح امروز در حوزه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

در ابتدای این دوره، حجت الاسلام شکاری، مسؤول جذب و پذیرش حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به روند گزینش داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه و قوانین مربوط به آن و جذب جوانان به حوزه‌های علمیه تصریح کرد: برای جذب جوانان مستعد، حوزه‌های علمیه با تبلیغات چهره به چهره در مساجد و مدارس وارد میدان شوند و با برگزاری جلسات متعدد در حوزه‌های علمیه، جوانان را با فضای حوزه آشنا کنند.

همچنین در ادامه این دوره کارگاه آموزشی، حجت الاسلام محسن اسدی، مسؤول دفتر گزینش آمار و بررسی حوزه‌های علمیه استان تهران، با تأکید بر اهمیت گزینش دواطلبان ورود به حوزه اظهار داشت: گزینش یک فرایند است که تمام مراحل آن باید به خوبی انجام شود، هدف از گزینش، انتخاب افراد مستعد، برای امر مقدس طلبگی است و باید از ورود داوطلبان به حوزه با انگیزه‌های ناسالم جلوگیری شود.

در انتهای این دوره آموزشی حجت الاسلام محسن عطری نژاد، کارشناس موضوع گزینش در سخنانی با بررسی ابزار گزینش اظهار داشت: تحقیق و مصاحبه، به عنوان دو ابزار مهم گزینش، اگر درست انجام شوند به طور کلی می‌توانند نتیجه بخش باشد.

وی با بیان این که موارد تحقیق باید در مصاحبه محرز شود افزود: مسائل مورد ادعای تحقیق، با سؤال و جواب مستقیم و غیر‌مستقیم از سوی مصاحبه‌گر، در مصاحبه مشخص می‌شود و می‌توان با روانکاوی روحیات و افکار داوطلب، ابعاد شخصیتی او را محرز کرد. /958/پ203/ب

ارسال نظرات