۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۰۳۰۰
نماینده ولی فقیه در سپاه:

حضرت زینب حافظ شجره امامت و افشا کننده حکومت باطل بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه رسالت حضرت زینب(س) را دفاع از حریم ولایت، پیام رسانی عاشورا و افشا بنیان ظلم توصیف کرد و گفت: حضرت زینب(س) با بیان خود پایگاه بنی امیه را متزلزل و حکومت باطل را افشا کرد.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پیش از ظهر امروز در کنگره ملی حضرت زینب(س) که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، رسالت و تأثیرگذاری زنان در جامعه را مورد توجهقرار داد و گفت:‌ زنان همیشه در طول تاریخ منشأ آثار مثبت و منفی در جامعه بوده‌اند و نقش کلیدی را در تریت خانواده ایفا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در هر انقلابی نقش و تأثیرگذاری زنان در آن مشهود و در انقلاب اسلامی ایران نیز این مسأله قابل مشاهده است، ابراز کرد: هرچه جایگاه زن بالاتر باشد گستره تأثیرگذاری آن در جامعه نیز افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به آیات نقش مثبت و منفی زنان را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در سوره تحریم دو نمونه از تأثیرگذاری زنان بیان شده و از آسیه و حضرت مریم به عنوان یک نمونه و الگوی کامل یاد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تشکیل یک حکومت باید مراحل بستر سازی، پیروزی، اسقرار و استکمال را طی کرد، یکی از مهمترین مراحل انقلاب را بستر سازی خواند و اظهار داشت: در زمانی که پیامبر اکرم(ص) در حال زمینه سازی اسلام بود حضرت خدیجه(س) در بستر سازی و تحقق این امر نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت زهرا(س) را الگوی پیروی از ولایت توصیف کرد و ابراز داشت: حضرت زینب(س) ادامه دهنده راه مادر خود بود و در دفاع از ولایت به اسوه‌ای برای زنان عالم تبدیل شد.

وی یکی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) را علاقه شدید ایشان به امام حسین(ع) برشمرد و عنوان کرد: این علاقه به حدی بود که وقتی حضرت زهرا(س) دلیل آنرا از پیامبر پرسید، ایشان فرمودند؛ زینب(س) با حسین(ع) به کربلا می‌رود و در رنج و دشواری او شریک می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی مقام علمی حضرت زینب(س) را از دیگر ویژگی‌های مثبت ایشان خواند و گفت: زنان کوفه از امام علی(ع) خواستند که حضرت زینب برای آنها کرسی درس معارف اسلامی و تفسیر قرآن برپا کند و محتوای خطبه‌ها و سخرانی‌های ایشان نیز نشان دهنده علم بالای آن حضرت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: معرفت و امام شناسی حضرت زینب(س) از دیگر ویژگی‌های ایشان است در مواردی که بسیاری از خواص و نخبگان در معرفت و امام شناسی از گذشته تا حال درجا زدند، ایشان در اوج امام شناسی در کنار ولی خدا ایستاد و از ارزش‌های اسلامی دفاع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی جریان شناسی حضرت زینب(س) را مورد توجه قرار داد و با تشبیه ساکتین فتنه به ابوموسی اشعری، تصریح کرد: در دوران فتنه برخی از خواص موضع گیری نکردند و سکوت اختیار کردند چون جریان شناس نبودند ونمی‌دانستند حق با کیست و بعد از سپری شدن زمان سخن گفتند که دیگر اثری نداشت.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) بعد از کربلا نیز مسیر را گم نکرد و با بصیرت خود توطئه دشمنان را خنثی و فتنه‌ها را خاموش کرد، این عمل حضرت باید الگوی زنان و مردان جامعه باشد تا در مواقع حساس به بهترین شکل نقش آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تکلیف مداری را از دیگر ویژگی های مثبت حضرت زینب(س) خواند و گفت: ایشان چون مأمور به تکلیف بود تا آخرین لحظه در رکاب ولی خدا مقاومت کرد و در حالی که اولویت با اداره زندگی است به ندای رهبر لبیک گفت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) در مدیریت بحران یکی از زنان نمونه تاریخ است ودر ظهر عاشورا و پس از آن در دوران اسارت وغربت به بهترین شکل کاروان اسرا را رهبری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان رسالت حضرت زینب(س) را دفاع از حریم ولایت، پیام رسانی عاشورا و افشا بنیان ظلم ، و حفاظت از خانواده‌های شهدا عنوان کرد و با اشاره به آثار و پیامدهای جهاد ایشان گفت: حضرت زینب(س) حافظ شجره امامت و مجرای تحقق اراده الهی بود و با بیان خود پایگاه بنی امیه را متزلزل کرد و امامت نور را معرفی و حکومت باطل را افشا کرد./927/ پ202/ع

ارسال نظرات