۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۰۶۰۰
گذری بر بازار کتاب خوزستان؛

کتاب یار خراسانی راهی بازار نشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب یار خراسانی به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه اهواز منتشر شد.
يار خراساني يار خراساني يار خراساني يار خراساني يار خراساني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب یار خراسانی به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه اهواز منتشر و در اختیار مساجد، مدارس علمیه و مراکز فرهنگی قرار گرفت.

این کتاب که در شهرستان اهواز به چاپ رسیده است با هدف به تصویر کشیدن زندگانی مقام معظم رهبری از دوران قبل از انقلاب تاکنون در تیراژ 10000 نسخه در اختیار علاقه‌مندان و شیفتگان این عالم فرزانه قرار گرفت.

فصل اول این کتاب با نام «امام از منظر امام» در اختیار خوانندگان قرار گرفته است که در آن به بیاناتی از حضرت امام خمینی رحمة‌الله‌علیه در وصف جایگاه و منزلت مقام معظم رهبری ذکر شده است. نوشتار زیر چکیده‌ای از فصل «امام از منظر امام» است:

«وقتی که آیت‌الله خامنه‌ای در سفر کره شمالی بودند حضرت امام خمینی رحمة‌الله‌علیه گزارشات این سفر را از تلویزیون می‌دیدند. دیدار معظم له از کره، استقبال مردم، سخنرانی‌ها و مذاکرات با دولتمردان کره‌ای برای حضرت امام بسیار جالب بود به حدی که معظم له با دیدن تصاویر تلویزیون فرمودند: الحق که آیت‌الله خامنه‌ای شایستگی رهبری را دارند.»

در فصل دوم کتاب یار خراسانی عنوانی با نام «امام از منظر بزرگان» دیده می‌شود که بیاناتی از بزرگانی همچون: حضرات آیات حسن زاده آملی، مصباح یزدی، مطهری، میلانی و گلپایگانی در وصف مقام معظم رهبری دیده می‌شود.

در بخشی از این فصل آمده است: «مرحوم آیت‌الله طالقانی می‌فرمودند: آقای خامنه‌ای امید آینده اسلام است. حضرت آیت‌الله میلانی از سنین جوانی ایشان را مجتهد خطاب می‌کند.»

فصل‌های بعدی این کتاب دربر گیرنده «دفاع مقدس» و «کتاب و کتاب خوانی» است که در آن خاطرات و بیاناتی از مقام معظم رهبری در رابطه با دفاع مقدس و کتاب و کتاب خوانی ذکر شده است.

«روابط بین الملل» دیگر فصل کتاب یار خراسانی است که یکی از بخش‌های این فصل عنوانی  با نام «مسیح را در ایران دیدم» است که مربوط به سفر پوتین به جمهوری اسلامی ایران است؛ متن زیر چکیده‌ای از این فصل است.

«زمانی که پوتین 30 سال پس از انقلاب اسلامی به ایران سفر می‌کند در دیداری که با حضرت آقا انجام می‌دهد بسیار مجذوب شخصیت ایشان می‌گردد و در مصاحبه با یکی از نشریات روسی که از شخصیت مقام معظم رهبری از آن پرسیده شده بود؛ در جواب می‌گوید: من اوصاف و تعاریف مسیح در انجیل را خوانده‌ام ولی ایشان را ندیدم اما در سفر به ایران؛ مسیح را در ایران دیدم.»

«ورزش»، «شعر و شاعری» و «میثاق طلبگی» از دیگر فصل‌های کتاب یار خراسانی است که به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه اهواز با همکاری مؤسسه فرهنگی ـ اجتماعی عمار در تیراژ 10000 نسخه در شهرستان اهواز به چاپ رسیده است./9461/ن601/ق
ارسال نظرات