۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۳۰۶۰۵
عضو جامعه مدرسین:

راهکارهای دستیابی به تقوا برای نخبگان و مسؤولان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت تبیین راهکارهای حصول و دستیابی به تقوا برای نخبگان و مسؤولان تصریح کرد: عزت در پرتو تقوا به دست می آید نه در پرتو تبلیغ و ترویج شخصیت‌ها.
آيت الله کعبي آيت الله عباس کعبي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین، روز سه شنبه در دیدار شماری از مسؤولان بخش فناوری و اطلاعات شهرداری تهران، ساخت درونی ملت برپایه تقوا را عامل عزت اجتماعی ملت ایران دانست.
 
وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در چهاردهم خردادماه سال جاری، یادآورشد: در عرصه فضای مجازی بحث ساخت درونی ملت برپایه تقوا باید مورد توجه قرار گیرد.
 
آیت‌الله کعبی نتیجه و حاصل ساخت درونی ملت بر اساس تقوا را دستیابی به عزت حقیقی دانست و بیان داشت: بایستی با برنام‌ ریزی مناسب آسیب‌های این مساله و  نقاط و جنبه‌های مثبت نیز تبیین شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد:‌تقوا حق الهی است و خداوند تبارک و تعالی تاکید کرده است که اگر جامعه‌ای به این سمت حرکت کند بسترهای پیشرفت و کمال را در آن جامعه فراهم می شود.

وی با بیان این‌که پروژه ساخت درونی ملت برپایه تقوا می تواند مخاطبان بسیاری داشته باشد، مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی را از جمله این مخاطبان ذکر و تصریح کرد: همان گونه که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی تاکید کردند هرگونه خودشیفتگی، غرور و تلاش برای جلب محبت و شهرت ممنوع است و مسؤولان باید به این نکته توجه کنند.

آیت‌الله کعبی گفت: عزت در پرتو تقوا به دست می آید نه در پرتو تبلیغ و ترویج شخصیت ها، با ترویج و تبلیغ اشخاص عزت پیدا نمی کنند اما تقوا و کار برای خدا باعث عزت انسان می شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه عملیه قم نخبگان فرهنگی، سیاسی اجتماعی و علمی را از مخاطبان دیگر پروژه ساخت درونی جامعه برپایه تقوا ذکر و تصریح کرد: راهکارهای حصول تقوا بایستی برای آنها  تبیین شود.

آیت‌الله کعبی تاکید کرد: مخاطب سوم این پروژه نیز اقشار مختلف جامعه هستند، تقوا به عنوان یک عنصر پایه ای برای ساخت ملت می تواند در مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی نیز نقش داشته باشد و باید برای برای آن سازوکارهای لازم را تعریف کرد. /924/پ203/ن

ارسال نظرات