۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۳۰۸۲۶
عملیات تروریستی علیه زائران کاظمین خنثی شد؛

وزارت کشور عراق: زائران به شایعات تروریست‎ها بی‎توجه باشند

خبرگزاری رسا ـ نیروهای امنیتی عراق موفق شدند عملیات تروریستی علیه زائران امام موسی کاظم (ع) در شهر مسیب در استان بابل را خنثی کنند.
کاظمين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در حالی که انفجارهای تروریستی روز گذشته علیه زائران امام موسی کاظم به شهادت و زخمی شدن بیش از سیصد شهروند عراقی منجر شده بود، نیروهای امنیتی این کشور از خنثی سازی عملیاتی تروریستی علیه زائران در مسیب واقع در شمال استان بابل خبر دادند.

یکی از مسوولان امنیتی استان بابل تاکید کرد که نیروهای ارتش عراق در عملیاتی موفق شدند تعدادی موشک کاتیوشا که برای هدف قرار دادن زائران امام موسی کاظم (ع) در شهر مسیب نصب شده بودند را کشف و خنثی سازند.

از سوی دیگر، وزارت کشور عراق نیز در بیانیه ای از عزادارانی که با پای پیاده از شهرهای مختلف این کشور عازم کاظمین شده اند، خواست به شایعاتی که از سوی برخی از افراد برای ایجاد رعب و هراس میان زائرن می شوند بی توجه باشند و هرگونه مورد مشکوک را به سرعت به نیروهای امنیتی گزارش دهند.

سمیر الشوبلی، سخنگوی رسمی سازمان مبارزه با تروریسم وابسته به وزارت کشور عراق در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: این سازمان از همه زائران می خواهد به شایعات مغرضانه ای که از سوی گروه های تروریستی جهت گسترش فتنه و آشوب میان زائران منتشر می سازند بی توجه باشند، تروریست ها می خواهند حادثه غمبار پل الائمه را بار دیگر تکرار کنند.

وی افزود: اطلاعاتی مبنی بر تلاش تروریست ها برای انتشار شایعاتی پیرامون ناامنی و احتمال بروز انفجارهای تروریستی در میان زائران به سازمان مبارزه با تروریسم رسیده است که می خواهند هراس و رعب را میان زائران بارگاه امام موسی کاظم (ع) منتشر کنند. زائران عزیز اطمینان داشته باشند که این سازمان در برابر گروه های تروریستی ایستاده و امنیت این مراسم را تامین خواهد کرد.

گفتنی است در انتشار شایعه ای مبنی بر حضور تروریست های انتحاری در میان عزاداران سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در سال 2006 میلادی بر روی پل الائمه در کاظمین منجر به بروز هرج و مرج بر روی این پل شد که طی آن بیش از 1000 زائر به شهادت رسیدند./980/ب911/ک


ارسال نظرات