۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۳۰۹۴۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ انتخاب دبیران مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس نهم و انتشار کتاب رازهای کودکان در تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس نهم، با حضور در نماز جمعه تبریز و برگزاری نخستین نشست خود در بیت امام جمعه تبریز، به طور رسمی فعال خود را آغاز کرد.

بنا بر این گزارش، با رای 19نماینده آذربایجان شرقی، محمدعلی مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیر اول، محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا به عنوان دبیر دوم و میرهادی قره سید نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو به عنوان سخنگوی مجمع نمایندگان استان انتخاب شدند.

پیروی از خط ولایت ‌خنثی‌گر هر توطئه‌ای خواهد بود

پرویز علیپور، فرمانده سپاه مراغه، در مراسم استقبال از پنج شهید گمنام این شهرستان اظهار کرد: غرور و عافیت‌طلبی عامل انحراف و گرفتار شدن در دام شیاطین است، شهدای ما هرگز عافیت‌طلب نبودند و در بدترین و سخت‌ترین شرایط برای اعتلای نظام جانفشانی کردند.

وی تصریح کرد: امروز که همه امکانات مهیا شده است باید بیشتر برای این نظام و اسلام تلاش کنیم و انس با شهدا و ولایت ضامن سعادت انسان‌ها‌ خواهد بود.

علیپور گفت: روحیه ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و پیش از آن در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی باعث شد دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از گسترش فرهنگ شهادت ترس داشته باشند.

وی اظهار کرد: تمام آحاد جامعه باید قدردان خانواده‌ شهدا، مادران و پدران شهدا باشند که چنین فرزندان شایسته‌ای تربیت کردند.

فرمانده سپاه مراغه با بیان این که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بهترین راه برای اشاعه فرهنگ ایثار و شجاعت است، افزود: بیان رشاد‌ت‌ها و شهامت‌های شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در استحکام پایه‌های اعتقادی جوانان و نوجوانان اثرگذار بوده، پیشرفت و تعالی معنوی و بصیرتی آنان را در پی خواهد داشت.

کتاب رازهای کودکان در تبریز منتشر شد

کتاب رازهای کودکان با نگاهی نو بر قوه تخّیل کودکان تقویت بصری کودک و دید خلاق به قلم لیلا جدیری از سوی انتشارات ریتم منتشر شد.

مولف در این کتاب با ارائه تجارب آموزشی و اندیشه‌های هنری خود، سعی در القای دید خلاق که منجر به دریافت‌ های بهتری در توجه به عناصر حسی موجود در اطراف می‌شود، دارد و به عبارتی کتاب مزبور، پرورش خلاقیت نقاشی را بر آموزش نقاشی در کودکان ترجیح داده است.

این کتاب در 64 صفحه با قطع وزیری به صورت مصور در شمارگان یکهزار و 100 نسخه و با قیمت 30هزار ریال روانه بازار کتاب شده است.

ایستادگی ملت برابر چالش‌ها ناشی از بصیرت است

محسن اصغرزاده، فرمانده سپاه اهر، در جمع پاسداران و بسیجیان این شهرستان اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی مردم ایران زیر پرچم اسلام و تبعیت از ولایت فقیه و با حفظ وحدت و همدلی در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

وی با بیان این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران متناسب با نیاز نظام جمهوری اسلامی در شرایط مختلف وظایف متفاوتی را عهده‌دار است،افزود: سپاه و بسیج در هر شرایطی باید نگاه پدافندی و آفندی خود را تقویت کند.

اصغرزاده اظهار کرد: اگر امروز گفتمان انقلاب اسلامی جهانگیر شده نه به خاطر برخی مولفه‌ها و اسباب ظاهری بلکه به خاطر ارزش‌ها و باورهای خلق شده در نظام اسلامی است که بیش از 33 سال است نظام افیون استکباری را دچار تکاپو و برخی عکس‌العمل‌ها کرده است.

وی با بیان این که استکبار جهانی از انقلاب اسلامی زخم‌خورده است، گفت: قدرت نرم انقلاب اسلامی الگو و سرمشق برای جهانیان شده و ایستادگی ملت‌ها در برابر استکبار ارمغان بزرگ ملت ایران به جهانیان است.

فرمانده سپاه اهر تصریح کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران یک کشور مقتدر در تمام دنیا بوده و بصیرت و ولایت‌پذیری ملت، انقلاب اسلامی ایران را به انقلابی نمونه برای دنیا و کشورهای دیگر تبدیل کرده است./935/د101/ب

ارسال نظرات