۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۱۳۱۰۹۵
لس آنجلس تایمز:

ایران از مواضع خود عقب نشینی نمی کند

خبرگزاری رسا ـ لس آنجلس تایمز نوشت: غرب باید در مذاکرات این نکته را در نظر داشته باشد که ایران از مواضع خود عقب نشینی نمی کند.
ايران


به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در خصوص مذاکرات روز گذشته مسکو نوشت: مذاکره کنندگان 5+1 در دور جدید مذاکرات با دو چالش رو به رو هستند نخست آنکه ایران عنوان می کند برنامه هسته ای این کشور کاملا صلح آمیز است در صورتی که برخی همچون اسرائیل نظری مخالف دارند و دوم آنکه باید از شکست مذاکرات جلوگیری کنند.

به نوشته این روزنامه، طرف های مذاکره کننده با ایران هنوز از نیت اصلی ایران در انجام این مذاکرات بی اطلاع هستند. آیا ایران برای حل موضوع هسته ای خود مذاکره می کند؟ یا آنکه صرفا برای از بین بردن گزینه جنگ وارد مذاکره با کشورهای 1+5 شده است؟

نکته دیگری که در اینجا مطرح است آن است که هر چند هرچه زمان بگذرد فشار تحریم های بر ایران افزایش می یابد اما با طولانی شدن زمان مذاکرات، ایران اورانیوم غنی شده بیشتری در اختیار خواهد داشت.

لس آنجلس تایمز می افزاید: تجربه نشان داده است که ایران از مواضع خود عقب نشینی نکرده و کوتاه نمی آید و غرب باید این مسأله را در نظر داشته باشد.

این رسانه در گزارش خود می نویسد: روسیه به عنوان یکی از متحدان ایران در مذاکرات مسکو تلاش می کند تا ضمن یادآور شدن خطر گرینه نظامی، یک تعهد جامع را نیز به تهران در خصوص برنامه هسته ای ایران بدهد./982/ب101/ک

ارسال نظرات