۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۱۵۶
هاآرتص:

نمایندگان 1+5 پس از نشست مسکو عازم تل آویو می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: نمایندگان ارشد گروه ۱+۵ در مذاکرات جاری میان شش قدرت دنیا و ایران پس از مذاکرات مسکو، عازم تل آویو می‌شوند.
مذاکرات5+1 بغداد


به گزارش خبرگزاری رسا، هاآرتص گزارش داد، انتظار می‌رود نمایندگان گروه ۱+۵ (پنج عضو دایم شورای امنیت و آلمان) برای مطلع کردن مقام‌های دولتی از نتایج مذاکرات دو روزه با تیم مذاکره کننده ایرانی در مسکو، عازم تل آویو شوند.

وندی شرمن، نماینده امریکا در مذاکرات ایران و ۱+۵ در بغداد، درست پس از پایان این مذاکرات در ۲۴ می برای "رایزنی" با مقامات تل آویو به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرد.

این در حالی بود که در پی خودداری نتانیاهو و ایهود باراک، نخست وزیر و وزیر امور نظامی اسرائیل از دیدار با شرمن، وی گزارش خود را به یاکوو امیدرور، مشاور امنیت ملی رژیم اسرائیل و رافی باراک، مدیر کل وزارت خارجه این رژیم ارائه کرد.

ایران و گروه ۱+۵ سومین دور از مذاکرات جدید خود را روز دوشنبه (۲۹ خرداد،۱۸ ژوئن) در مسکو آغاز کردند.

سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، ریاست هیات مذاکره کننده ایران و کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست گروه ۱+۵ را بر عهده دارند.

جلیلی پیش‌تر از غرب خواسته بود برای داشتن مذاکراتی موفقیت آمیز در مسکو، به حقوق انرژی هسته‌ای تهران احترام بگذارد.

جلیلی همچنین آمادگی ایران را برای همکاری و برگزاری مذاکرات با کشورهای مختلف درباره موضوعات مختلف از جمله همکاری در حوزه انرژی هسته‌ای اعلام کرد.

مذاکرات مسکو در ادامه گفت‌وگوهای قبلی طرفین در عراق و ترکیه، صورت می گیرد./902/د101/ک

ارسال نظرات