۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۱۳۱۲۴۹
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه:

تبلیغ در عرصه بین‌الملل نیازمند تامین اعتبار از سوی حوزه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: تبلیغ در عرصه بین‌الملل نیازمند حمایت همه جانبه‌ مسؤولین و تامین اعتبار برای تقویت زیرساختها از سوی حوزه علمیه است.
حجت الاسلام نبوي


حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، بیان داشت: یکی از وظایف این معاونت اعزام مبلغ به خارج از کشور و تبلیغ در عرصه بین‌الملل است که احتمال دارد امسال با بودجه‌ای که مصوب کرده‌اند، بخش‌هایی را در این زمینه فعال کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های تبلیغ در عرصه بین‌الملل اظهار داشت: مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ تا کنون دو دوره فارغ‌التحصیل در رشته تبلیغ خارج از کشور داشته است که در صورت فعالیت واحد اعزام بین‌الملل از این طلاب استفاده خواهد شد.

حجت‌الاسلام نبوی تصریح کرد: در عرصه تبلیغ بین‌الملل به هیچ وجه به دنبال موازی‌کاری و یا دخالت در حوزه فعالیت‌ دیگر سازمان‌های مرتبط نیستیم بلکه تلاش خواهیم کرد خلاء موجود در این زمینه را پوشش دهیم.

وی معضل اصلی پیش روی حوزه علمیه در عرصه تبلیغ را نبود زیرساخت‌های لازم دانست و گفت: اگر تولید نیروی انسانی در حوزه کم باشد، ما نمی توانیم در عرصه تبلیغ همه مشکلات را حل کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزایش سرعت گسترش حوزه‌های علمیه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این معاونت طرح جامعی را در خصوص گسترش حوزه‌های علمیه سفیران هدایت ارائه کرده است که اجرای موفق و کامل این طرح نیازمند تصویب بودجه و اعتبار پیشنهاد شده است.

وی یکی از مهمترین معضلات پیش روی این معاونت را کمبود بودجه اعزام عنوان کرد و بیان داشت: در سال گذشته با بحران شدید مالی روبرو بودیم که چنانچه بودجه مصوب مجلس در سال جاری به دست ما برسد زمینه پیگیری و اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های خوبی خواهد شد.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه همچنین اظهار داشت: بخش دیگری از مشکلات ما مربوط به اعتباربخشی و ایجاد مدارس سفیران هدایت است که نیازمند همراهی مسؤولین است.

حجت‌الاسلام نبوی با اشاره به آمار اعزام مبلغ گفت: هم‌اکنون 3175 مبلغ در قالب طرح هجرت بلند مدت این معاونت در سطح کشور مستقر شده اند و در سال گذشته حدود 20000 نفر در قالب اعزام کوتاه مدت هجرت در مناسبت‌های مختلف تبلیغی از سوی این معاونت اعزام شدند.

مسئول مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ اظهار داشت: این حجم از اعزام در حالی صورت گرفت که ما دچار بحران بودجه بودیم و با تلاش و همت مجموعه معاونت تبلیغ در این حد اعزام صورت گرفت./919/د102/ن

ارسال نظرات