۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۳۸۶
آیت الله قبلان:

بیداری اسلامی در حال دور شدن از حقیقت است/ دولت لبنان سلاح ها را از خیابان ها جمع آوری کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با ابراز نگرانی شدید از گسترش ناامنی در این کشور و سایر کشورهای اسلامی، بر لزوم بازگشت مسلمانان به آموزه های اصیل دین مبین اسلام تاکید کرد.
آيت الله قبلان؛ رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری لبنان، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت با اشاره به اینکه بیداری اسلامی باید به بازگشت امت به اسلام راستین منجر شود، گفت: سخن از بیداری اسلامی این سوال را ایجاد می کند که بیداری پس از انفجارهای عراق و هدف قرار دادن زائران در این کشور و همچنین ربودن زائران عتبات مقدس در سوریه چه جایگاهی دارد؟

وی افزود: ما باید به اصلات و معروف و خیرمان بازگردیم و از تکبر و حسادت و فساد دور شویم. پس از ناامنی های رخ داده که آخرین آنها مربوط به روز گذشته و تیراندازی در منطقه ضاحیه بود باید دقت بیشتری کنیم و بدانیم که این ناامنی ها در پرتو اختلافاتی است که از دین اسلام و خط ائمه معصومین (ع) که شفافیت و نورانیت و روحانیت دارند به دور است.

آیت الله قبلان با ابراز نگرانی از ناامنی ها رخ داده در لبنان، تصریح کرد: آدم ربایی در قبال دریافت پول و کشتار مردم بی گناه امر غیر قابل قبولی است و از دولت می خواهم سلاح را از خیابان ها جمع آوری کرده و مسلحان را بازداشت و به سزای اعمالشان برساند، همچنین به پیگرد قانونی فروشندگان سلاح و فاسدان و منکران بپردازد و اجازه ندهد که مردم بیش از این سختی ببینند.

مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اظهار داشت: مسلمانان دارای ثروت هنگفتی هستند که قرآن کریم و سنت نبوی و سیره اهل بیت (ع) نام دارند، هیچ ثروت و مالی نمی تواند جایگزین این ثروت شود. اهل بیت (ع) ضمانت ثبات دنیا به شمار می آیند و کلیدها خیر را در اختیار دارند و اگر بخواهیم به بیداری واقعی برسیم باید پیرو این مکتب باشیم و از انحرافات و گمراهی ها دور بمانیم.

وی تاکید کرد: بیداری اسلامی کجاست که بی گناهان کشته می شوند، عتبات منفجر می شوند و زائران به قتل می رسند؟ عکس العمل بیداری اسلامی در قبال کشتار بندگان، آواره ساختن مردم، گسترش فتنه و دوری از حقیقت چیست؟ این اعمال با اخلاق و دین منافات دارند و باید با بازگشت به قرآن و سنت نبوی و راه امام علی (ع) و تمسک به شیوه ائمه اطهار (ع) بر فتنه ها فائق آمده و از اختلافات دوری ورزیم.

شیخ عبدالامیر قبلان که از ناامنی ها رخ داده در روزهای گذشته در لبنان و برخی کشورهای اسلامی به شدت نگران بود، ادامه داد: در حالی از بهار عربی یاد می شود که این بهار از حقیقت دور شده است و ناامنی و کشتار و مبارزه طلبی نیز بر اساس دوری از حقیقت رخ می دهند. خشونت و تروریسم و کشتار از تعالیم دینی نیست و هیچ ارتباطی با دینی که سراسر تسامح و انصاف است، ندارد.

خطیب جمعه بیروت بر لزوم وحدت و یکپارچگی مسلمانان تاکید کرد و گفت: مسلمانان در قبال وحدت اسلامی و مکارم اخلاق چه کرده اند؟ مسلمانان باید پیش از آنکه کاملا در خواب غفلت گرفتار شوند به اسلامی واقعی بازگردند و به یکدیگر احترام بگذارند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از ادامه جنایت علیه ملت بحرین از سوی آل خلیفه به شدت انتقاد کرد و بیان داشت: حکام بحرین باید توجه ویژه ای به ملت خود داشته باشند و از ظلم و استبداد علیه آنان خودداری کنند و با شهروندان به صورت منصفانه برخورد کنند. از سوری ها نیز می خواهم از خون یکدیگر محافظت کرده و از خشونت خودداری ورزند و تکفیری ها را نیز به تقوای الهی و پرهیز از کشتار مسلمانان فرامی خوانم./980/ب902/ک


ارسال نظرات