۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۱۶۰۸
به همت مرکز تخصصی مهدویت؛

نشریه فرهنگی «سه، یک، سه» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ پیش شماره یکم نشریه فرهنگی مهدوی نوجوان؛ «سه، یک، سه» از سوی مرکز تخصصی مهدویت منتشر شد
سه، يک، سه
به گزارش خبرگزاری رسا، اولین پیش شماره نشریه فرهنگی مهدوی نوجوان با عنوان «سه، یک، سه» ضمیمه مجله امان به مناسبت ماه شعبان از سوی مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی مهدی موعود علیه السلام روانه بازار نشر شد.

وقتتان را صرف کارهای جدی کنید، حرفهای خودمانی، انتظار فرج چیست، برو آشتی...، سلام آقا؛ سلام آقای خوبی، اوقات فراغت روزهای بی پولی، حُرّ کوچک، شعر انتظار، داستان جشن پر برکت و این صفحه اسم ندارد، از موضوعات منتشر شده در نخستین پیش شماره این نشریه است.

انتظار فرج چیست؟ نوشتاری از جواد محدثی در این نشریه است که معنا و مفهوم انتظار را مورد بررسی قرار داده است، در قسمتی از این نوشتار آمده است: «انتظار فرج یعنی این که از وضع موجود ناراحتیم و دنبال گشایش و اصلاح جهان و بهتر شدن روابط انسان‌هاییم و از دست ظالمان به ستوه آمده‌ایم و آرزوی دوران عدالت را داریم.

«گفته بودم دعا کردن برای فرج او برای خود ما خوب است حرف خودش را هم برایت خواندم که گفته بود برای حل مشکلات خودتان خوب است. حالا برای این که بیشتر بدانی و به دیگران هم بگویی کمی دیگر از آثار و فایده‌های این کار را برایت می گویم: می گویند یکی از این آثار نجات از گمراهی است یکی دیگر نزدیکی به خدا و توفیق در انجام کارهای دین است یکی از فایده های خواندن دعای فرج بهره‌مندی از محبت‌های امام و بخشیده شدن گناهان و تبدیل شدن آنها به خوبی و ثواب است. حالا فهمیدی که چرا امام خوبمان حضرت مهدی(عجل‌الله تعالی فرجه) این قدر سفارش می‌کند که برای فرج‌اش دعا کنیم؟ فهمیدی که چرا گفته‌اند «خوشا به حال شکیبایان در غیبت و خوش به حال دوستداران او» دل نوشته‌ای از یک نوجوان در صفحه دعا برای فرج امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه) در این نشریه است.

شعر ذیل اثر جعفر ابراهیمی با عنوان او خواهد آمد، در این نشریه آمده است:

او خواهد آمد، خوب می دانم
او خواهد آمد، از دیاری دور
او خواهد آمد، در لباس نور
او خواهد آمد، خواهد آمد او
با عطر و بوی یک گل خوشبو
در خدمت او، باد خواهد بود
در خدمت او، آب و خاک، آتش با او
زمین هم شاد خواهد بود

در بخش دیگری از این پیش شماره با عنوان حر کوچک می‌خوانیم: «از مال دنیا یک موتور سیکلت داشت که پدر برایش خریده بود، موتور سواری برایش لذت‌بخش بود اما جبهه طعم خوش دیگری به او بخشیده بود، عاشق سینه‌زنی و روضه‌خوانی برای اهل‌بیت علیهم السلام شده بود، ارادت خاصی به امام حسین علیه السلام پیدا کرد آن قدر شدید که موتور عزیزش را به مسجد امام حسن علیه السلام بخشید، موتور را به بسیج مسجد هدیه کرد تا ارزشش بالا رود و بشود وسیله‌ای که در راه اسلام و انقلاب استفاده می‌گردد، تمام دارایی‌اش را برای همه بخشید.

پیش شماره یکم نشریه فرهنگی مهدوی نوجوان «سه، یک، سه» به صاحب امتیازی مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی مهدی موعود علیه السلام، سردبیری محمد صابر جعفری با قیمت 1000 تومان در 46 صفحه منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این نشریه می‌توانند به آدرس قم- خیابان شهدا- کوی آمار- بن بست شهید علیان- مرکز تخصصی مهدویت مراجعه و یا با شماره 02517738460 تماس بگیرند و یا از پایگاه اینترنتی امان به نشانی www.aman.ir بازدید کنند. /907/د101/ق
ارسال نظرات