۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۶۶۲

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح 1446 در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و کاهش سهمیه حج تمتع آذربایجان‌شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدحجت حسینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر گفت: طرح تابستانی با عنوان آسمانی‌ها در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کلیبر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری، قرآنی، احکام، علمی و درسی، طرح تلاوت نور، طرح تفسیر قرآن، طرح 1446، جشنواره سرود روستائی، جشنواره قرآنی مدهامتان، طرح خانواده نماز، طرح سفره های آسمانی، مهارتی و فنی حرفه ای، محیط مجازی و آموزش برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر به ظرفیت و توانمندی های کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و ابراز امیدواری کرد تا این کانون ها بتوانند با جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و با برنامه ریزی صحیح، نقش موثری در نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا نمایند.

حسینی تعداد کانونهای فرهنگی و هنری شهرستان های کلیبر و خداآفرین را بیش از 50 باب عنوان کرد و گفت: بیش از 90 درصد این کانونها مربوط به مناطق روستائی بوده و همه کانون ها آمادگی خود را جهت اجرای طرح آسمانی در ایام تابستان اعلام کرده اند.

اجرای طرح 1446 در مساجد آذربایجان شرقی

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، از اجرای طرح قرآنی 1446 بر مبنای حفظ جزء 30 قرآن کریم در 90 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد و گفت: طرح قرآنی 1446 در سطح 90 باب از کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان برگزار می شود.

وی با بیان این‌که با اجرای این طرح، جزء سی ام قرآن کریم به شرکت کنندگان آموزش داده می شود، گفت: از کانون هایی که در کنار برگزاری طرح های اوقات فراغت، به اجرای منظم و منسجم طرح 1446 اقدام نمایند، از سوی این دبیرخانه حمایت مالی انجام خواهد شد.

هادی نیا با اشاره به این‌که برنامه های قرانی جزء برنامه های شاخص طرح های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان است، اظهار داشت: این طرح با عنوان آسمانی های 6 در سطح 350 باب از کانون های فرهنگی هنری به اجرا در می آید.

براساس این گزارش طرح یاد شده با هماهنگی و مدیریت کانون فرهنگی هنری و تخصصی قرآن و تفسیر مسجد طفلان مسلم تبریز و همکاری و حمایت دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به اجرا در می آید و اطلاعات و آیین نامه و فرم های این طرح قرآنی در وب سایت این دبیرخانه درج شده است.

چهار فعال حوزه نماز و نیایش در تبریز تجلیل می‌شوند

محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برپایی آئین تجلیل از چهار فعال حوزه نماز و نیایش در تبریز خبر داد و اظهار داشت: همزمان با برپایی آئین اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی عکس نماز و نیایش، از اسدالله ضیایی، محمدعلی موحدی، احمد اکبری و مصطفی ذبیحی به عنوان فعالان حوزه نماز و نیایش تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز و نیایش گفت: تمام نهادها باید مقوله نماز و ترویج این فرهنگ ارزشمند و انسان‌ساز را در جامعه مبنای فعالیتهای دینی و مذهبی قرار دهند.

وی برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع نماز و توزیع بسته های فرهنگی نماز شامل کتاب و نرم افزار نماز در بین کارکنان و خانواده های آنان را از اهم فعالیتهای این اداره کل در حوزه نماز عنوان کرد.

براساس این گزارش، سومین جشنواره بین المللی نماز و نیایش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری انجمن هنر عکاسی و انجمن سینمای جوان تبریز چهاردهم تیرماه جاری ساعت 18 در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

سهمیه حج تمتع آذربایجان‌شرقی کاهش یافته است

مرتضی آقایی، رئیس دفتر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی از کاهش تعداد سهمیه افراد اعزامی به عربستان برای امسال خبر داد و گفت: حجاج حج تمتع امسال آذربایجان‌شرقی ابتداء مدینه را تجربه می‌کنند و سپس به جده مشرف می‌شوند.

وی با بیان این‌که امسال سهمیه اختصاصی به استان به منظور حج واجب سه هزار نفر است که در قالب 19 کاروان به مکه مشرف خواهند شد، گفت: زمان اعزام حجاج از آذربایجان‌شرقی اواخر شهریور است و افرادی که تا 10 شهریور 84 دارای فیش بودند جزو واجدان شرایط برای اعزام به حج امسال هستند.

آقایی با اشاره به کاهش تعداد سهمیه افراد اعزامی به عربستان برای امسال گفت: این کاهش سهمیه نیز به متشرفان امسال از استان نیز تسری یافته است در عین حال امید است تا زمان مقرر و بر مبنای مذاکرات صورت گرفته با طرف عربستانی ظرفیت حجاج ایرانی و در نتیجه استان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چهار هزار و 200 نفر از استان آذربایجان‌شرقی به حج واجب مشرف شده بودند./935/د101/س

ارسال نظرات