۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۱۲۰
استاد اخلاق حوزه‌های علمیه؛

توفیقات علمی و معنوی در سایه اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه‌های علمیه گفت: آرامش و امنیت اجتماعی از آثار امر به معروف و نهی از منکر است، به برکت امر به معروف و نهی از منکر راه‌ها امن، کسب و کار‌ها حلال می شود و مشکلات روحی، روانی و اخلاقی برطرف می‌شود.
حجت الاسلام محمد رضا صفايي بوشهري، استاد حوزه علميه قم محمد رضا صفايي بوشهري

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌رضا صفایی‌بوشهری، استاد اخلاق حوزه‌های علمیه، درگفت‌گو با خبرنگار خبر گزاری رسا گفت: امر به معروف و نهی از منکر امر مهمی است که هم سبب سلامت اجتماع و فرد می‌شود و هم دنیا و اخرت افراد را تضمین می‌کند

وی با بیان این که معروف چیزی است که فطرت آن را می‌شناسد و دین و عقل آن را خوب می‌داند خاطر نشان کرد: هر چه که مورد شناسایی عقل نیست و دین آن را نمی‌شناسد منکر است و امر به معروف و نهی از منکر چیزی نیست که در یک جغرافیا و یا زمان خاصی بگنجد و این اسلام عزیز است که پرچم‌دار آن شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر افراد جامعه را در زمره صالحان و مؤمنان قرار می‌دهد و به دنبال آن جامعه صالح و سالم می‌شود.

وی با اشاره به این که آمر به معروف و ناهی منکر از یاری خداوند متعال برخوردار می‌شود خاطر نشان کرد: در هنگام بروز بحران که انسان‌های مادی بی‌پناه و بی‌چاره هستند، خداوند به یاری آمران به معروف و ناهی از منکر می‌پردازد و یاری‌رسان و پناه‌گاه و چاره آنان است.

این استاد اخلاق حوزه های علمیه ابراز داشت: خداوند می فرماید «ان تنصر الله ینصرکم اگر خدا را یاری کنید خداوند یاورتان خواهد بود» خداوند نیاز به کمک ما ندارد بلکه دین خدا را باید یاری کرد و راه کمک کردن دین خدا امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا بشود افراد اجتماع از رحمت الهی برخوردا می‌شوند و جامعه ای که مورد رحمت الهی قرار بگیرد توفیق مادی و معنوی پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری با بیان این که با اجرای امر به معروف و نهی از منکر افراد اجتماع خوشبختی حقیقی را به دست می آورند خاطر نشان کرد: وقتی که مردم معروف و منکر را بشناسند و امر به معروف و نهی از منکر بکنند چنین جامعه‌ای، خوشبختی حقیقی را به دست آورده و راه رستگاری را طی می کند.

وی در ادامه گفت: تکنولوژی نمی توانند خوشبختی واقعی را برای انسان به ارمغان بیاورد و چنین جامعه‌ای از طرف خداوند طرد می‌شود و شقاوت آن را در بر می‌گیرد و داری طراوت و عزت نخواهد بود.

وی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر است از مصادیق ذکر خدا است خاطر نشان کرد: وقتی امربه معروف و نهی از منکر فرا گیر شود همه مردم به آرامش و امنیت می‌رسند و اجتماع سرشار از آرامش و امنیت خواهد شد و آرامش و امنیت بسیاری از توفیقات دیگر را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی‌بوشهری ابراز داشت: در سایه امر به معروف و نهی از منکر اقتصاد جامعه سالم می‌شود و کسب و تجارت های مشروع صورت می‌گیرد و مردم با نشان دادن راه های حلال به یکدیگر سبب برداشته شدن غش در معامله می‌شوند.

وی با بیان این که تضمین کننده شعار مقام معظم رهبری مبنی بر«تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» امر به معروف و نهی از منکراست خاطر نشان کرد: به تولید کنندگان بگوییم چیزی که می سازید با کیفیت باشد و اگرتولید کننده ای کم کاری کند حق الناس است و روز قیامت مؤاخذه می شود، این شعار به خوبی اجرا خواهد شد.

وی در پایان ابراز داشت: با امر به معروف و نهی از منکر حق‌های غصب شده باز گردانده می‌شود و قشر آسیب پذیر اجتماع به حقشان می‌رسند./9191/ت302/ن

ارسال نظرات