۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۲۱۴۱

نشست تخصصی مهدویت در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ شست تخصصی مهدیت به همراه جشن میلاد حضرت مهدی(عج) با حضورحجت الاسلام والمسلمین نجم‌الدین طبسی در تبریز برگزار خواهد شد.
مهدويت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،  همزمان با سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت، امام مهدی(عج) بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز نشست تخصصی مهدیت به همراه جشن میلاد حضرت حجت(عج) را برگزار می کند.

 

این مراسم فردا پنجشنبه 15 تیر مصادف با نیمه شعبان با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین  نجم‌الدین طبسی، اندیشمند حوزه مهدویت و استاد حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد که عموم علاقه‌مندان می توانند برای شرکت در این نشست از ساعت 30/17 در مسجد آیت الله انگجی واقع در راسته کوچه، خیابان جمهوری اسلامی حضور به هم رسانند.

 

بنابر این گزارش، بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز در کنار برگزاری این نشست‌های مهدوی، یکی از کتابخانه‌های تخصصی مهدویت را دارا است که عموم علاقه‌مندان می‌توانند از منابع آن بهره‌مند شوند.چاپ کتب مهدوی، انتشار ویژه نامه‌ها، برگزاری کنگره‌های علمی و فقهی از مهم‌ترین فعالیت‌های بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز است.

 

همچنین ویژه برنامه جشن نیمه شعبان امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد میانه منطقه مارالان تبریز برگزار خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی از برگزاری طرح جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح تا نیمه شعبان سالجاری در 170 پایگاه مستقر در مساجد شهری و روستایی استان اجرا می شود.

 

وی با اشاره به این‌که اولویت نخست وجوه جمع آوری شده در این طرح اختصاص به قربانی کردن برای سلامتی امام زمان (عج) دارد، ادامه داد: صبح روز نیمه شعبان همزمان با سراسر کشور این قربانی ها در مساجد ذبح و میان نیازمندان همان محل تقسیم می شود.

 

دشتی افزود: تمام کمک های جمع آوری شده در این طرح زیر نظر هیات امنا و امام جماعت همان مسجد هزینه می شود، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بقیه کمک های جمع آوری شده در این طرح بین مددجویانی که تا کنون موفق به زیارت قم و جمکران نشده اند، تخصیص می یابد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اضافه کرد: این افراد در قالب اردوهای مهدویت به اماکن مقدس قم و جمکران اعزام می شوند، در صورتی که میزان کمک های جمع آوری شده بیش از موارد ذکر شده باشد این کمک ها صدقه عام محسوب شده و بین فقرا تقسیم می شود.

 

همچنین مساجد محوری تبریز از جمله شعبان، شهیدی، سالار شهیدان، حاج احمد، چهارده معصوم، خاتم الانبیاء، امام صادق(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام رضا(ع) ایل گلی، آیت الله انگجی، سفید، ولایت، آل محمد و ... امشب و فردا میزبان خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت خواهند بود.

 

بنیاد بین المللی امام مهدی(عج) تبریز نیز ویژه برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) پیش بینی کرده که تجمع مهدی‌باوران و مهدی‌یاوران تبریزی فردا در خیابان ارتش جنوبی و نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله شبستری در میدان ساعت از مهمترین آنهاست./935/پ202/س

 

ارسال نظرات