۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۱۶۲
استاد حوزه علمیه خوزستان:

انتظار انسان ساز است نه دانستن زمان ظهور

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: اعتقاد خاص شیعیان به امام زمان از نقاط قوت و زیبای مکتب اهل بیت(ع) است، اما اگر زیباترین اعتقاداتمان به دست افراد غیر کارشناس بیافتد و آمیخته به خرافات شود، همان چیزی که نقطه قوت بود به ضعف برای ما تبدیل می‌شود.
حجت الاسلام حسن زاده
امام جمعه موقت اهواز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه علمیه خوزستان، روز گذشته در نشست فرهنگی «انتظار، سکون یا حرکت»، با تبریک فرا رسیدن میلاد یگانه منجی عالم حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: کسی که حضرت را بشناسد برای او مهم نیست ظهور چه زمانی به وقوع می‌پیوندد بلکه اصل انتظار مهم است.

 

وی با بیان این که اعتقاد به حضرت مهدی (عج) و ظهور ایشان در برخی ادیان مشترک است، اظهار داشت: وجه مشترک اعتقادات شیعه و دیگر ادیان این است که همه به منجی موعود و تحقق جامعه جهانی اعتقاد داریم اما وجه اختصاصی ما شیعیان این است که معتقدیم آن منجی، مهدی (عج) است.

 

طول عمر امام زمان محال عادی است نه محال ذاتی

 

استاد حوزه علمیه خوزستان به مباحثی پیرامون سن حضرت و طول عمر امام زمان(عج) پرداخت و بیان داشت: برخی موارد، محال عادی هستند‌ که اگر قدرت مافوقی وجود داشته باشد، آن محال، ممکن می‌شود،  طول عمر آن امام نیز جزو این موارد است و معجزه پیامبران الهی و ائمه اطهار محال عادی است نه محال ذاتی، از این رو، طول عمر امام زمان موضوع خاصی نیست که از نظر شیعه مورد ابهام و تردید باشد.

 

حجت الاسلام حسن زاده تاکید کرد: اعتقاد خاص شیعیان به امام زمان از نقاط قوت و زیبای مکتب اهل بیت(ع) است، اما اگر زیباترین اعتقاداتمان به دست افراد غیر کارشناس بیافتد و آمیخته به خرافات شود، همان چیزی که نقطه قوت بود به ضعف برای ما تبدیل می‌شود.

 

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد:  مهدویت در اعتقاد شیعی، اعتقادی توام با استدلال است، اما اگر حالت عامیانه در طرح آن پیدا شود و یا افراد غیر متخصص مبلغ مهدویت شوند، همین اعتقاد می‌تواند به نقطه ضعف تبدیل شود، نباید در این باره افراط و تفریط شود، نه اینکه هر کس در جامعه بیاید و ادعایی از دیدار با امام زمان و مطالبی در باب ظهور بیان کند و موج منفی در جامعه ایجاد کند.

 

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خوزستان در پایان سخنانش ابراز داشت: جامعه عقلانی کامل و علمی جامعه‌ای است که به تمام ظرفیت‌های عقلی و علمی خود رسیده باشد در این صورت مسؤولیت افرادی که در این جامعه زندگی می‌کنند بسیار بالاست.

 

گفتنی است این مراسم از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه شهید چمران برگزار شد./ 9458/پ203/ب

ارسال نظرات