۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۳۲۳۳۶
آیت الله شفیعی:

کتاب باید در سبد خرید خانواده ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: فعالان عرصه کتاب به فکر ورود این کالاهای فرهنگی به سبد زندگی مردم باشند.
آيت الله شفيعي

 

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های خوزستان، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در دیدار مدیران اداره کتابخانه های شهرستان ها و ستادهای اداره کل کتابخانه های خوزستان، کار در عرصه کتاب را مصداق بارز عبادت دانست.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که کتاب شناسی فن و تاکتیک مخصوص خود را دارد، اضافه کرد: مسؤولان بیش از آن که به جنبه های شکلی اهمیت دهند، باید مردم را به کتاب خواندن ترغیب کنند.


آیت الله شفیعی با بیان این که فعالان عرصه کتاب به فکر ورود کالاهای فرهنگی به سبد زندگی مردم باشند، تصریح کرد: لازمه این کار تسهیل در دسترسی به کتاب است.

 

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تاریخ کتاب با تاریخ بشریت آغاز شده چراکه انسان یک عنصر فرهنگی است، عنوان داشت: تثبیت علم از طریق کتاب محقق می شود و این از ویژگی های بارز این عنصر فرهنگی است.

 

 

وی با تقدیر از مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، تصریح داشت: در خوزستان استعدادهای زیادی وجود دارد که باید آن ها را تبدیل به فعل کرد که مستلزم تشویق کردن آنها به کتاب خوانی است.  

 

در ادامه این دیدار، لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های استان، با اشاره به این که خوزستان در بسیاری از شاخص ها دارای رتبه های خوبی در کشور است گفت: در تعداد کتابخانه ها با 153 کتابخانه دارای رتبه پنجم، با بیش از 76 هزار متر مربع زیر بنا رتبه سوم، با یک میلیون و پانصد هزار نسخه کتاب رتبه هفتم، از لحاظ تعداد مراجعه کننده گان در سال 90 رتبه دوم و از نظر تعداد اعضاء نیز دارای رتبه دوم در کشور است.

 

 

وی همچنین از ساخت 140 ایستگاه مطالعاتی و پیک مهر خبر داد و گفت: این ایستگاه ها در سطح استان برای استفاده عموم قرار می گیرند که البته در کل کشور 250 مورد ساخته شده که خوزستان با سفارش ساخت این تعداد در این خصوص نیز پیشقدم و پیشتاز بوده است./9463/د102/ب

ارسال نظرات